شناسهٔ خبر: 157305 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۲۰درصدی جابه‌جایی مسافر در چهار محال و بختیاری

افزایش 20درصدی جابجایی مسافر در چهار محال وبختیاری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان چهارمحال و بختیاری از افزایش جابجایی مسافر از مبدأ این استان در ۹ ماهه سال جاری خبر داد که نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۰ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اداره کل راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای استان)، روح الله غلامی مدیرکل اداره راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای استان چهارمحال و بختیاری گفت: در ۹ ماهه سال جاری تعداد ۲ میلیون ۴۴۷ هزارو ۲۷۳ نفر مسافر به مقاصد درون و برون استانی جابه‌جا شده است که این میزان مسافر نسبت به مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به تعداد سفرهای انجام شده از طریق ناوگان (اتوبوس، مینی بوس و سواری) افزود: طی ۹ ماهه سال جاری تعداد ۳۶۵ هزارو ۶۱۸ سفر انجام شده که بیشترین مسافران از طریق مینی بوس با 35 درصد، سواری۸ درصد واتوبوس ۵ درصد در درون و برون استان جابه‌جا شده‌اند.

غلامی نظارت بر ناوگان حمل ونقل عمومی را یکی از وظایف مهم اداره کل راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای بر شمرد و گفت: به‌منظور کاهش تصادفات و فوتی‌های جاده‌ای و ارتقا ایمنی تردد در سطح استان طرح کنترل و نظارت بر تردد وسایل‌نقلیه عمومی با همکاری پلیس راه به‌طور مستمر در حال اجرا است.

وی ادامه‌داد: تمامی رانندگان اتوبوس، مینی بوس و سواری فعال در استان دارای کارت هوشمند بوده وزیر نظر این اداره کل هستند.

مدیرکل اداره راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای استان چهارمحال و بختیاری افزود: مسافران می‌توانند هرگونه انتقاد، پیشنهاد و یا شکایت خود را از پایانه‌های مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل ونقل عمومی مسافر را از طریق دفاتر مستقر در پایانه‌ها و یا تلفن ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند.