شناسهٔ خبر: 157336 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سومین روز از دهه مبارک فجر و در فومن؛

۸۷ پروژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با حضور استاندار به بهره‌برداری رسید

افتتاح پروژه به صورت همزمان ۸۷ پروژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با حضور نماینده عالی دولت در استان به مناسبت دهه مبارک فجر در شهرستان فومن افتتاح شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت شهرسازی(گیلان)، در سومین از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و با حضور اسدالله عباسی استاندار گیلان؛ ۸۷ پروژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان به صورت تجمعی به میزان اعتبار ۶۲۳ میلیارد تومان در روستای شنبه بازار فومن به بهره‌برداری رسید.

این تعداد پروژه در حوزه‌های بهسازی و روکش آسفالت راه‌های روستایی به میزان ۱۲۰ کیلومتر و ۵۸ پروژه، بهسازی و روکش آسفالت راه‌های اصلی، فرعی و شریانی به میزان ۴۰ کیلومتر و ۱۰ پروژه، احداث و بازسازی پل و ابنیه فنی به میزان ۱۵ دستکاه شامل( ۹ دستگاه احداث و ۶ دستگاه بازسازی)، آسفالت حفاظتی شامل ۳۹ کیلومتر و یک پروژه و اجرای سیستم روشنایی به میزان ۲۴ کیلومتر و سه پروژه به بهره‌برداری رسید.

عباسی با اشاره به پروژه‌های بسیار خوبی که در حوزه راهداری و نیز بخش صنعتی در شهرستان فومن امروز بهره برداری شد، افزود: در شهرستان فومن حدود سه هزار و ۱۷۰ میلیون ریال پروژه در بخش‌های مختلف مورد بهره برداری قرار گرفت که از آن جمله می‌توان به روکش آسفالت، تعویض سیم‌های مسی فرسوده با کابل های خودنگهدار برق، راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی اشاره کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: همچنین از سه دهنه پل در حال احداث شهرستان فومن، یک پل‌ برای مردم بهره برداری شده و ۲ مورد دیگر نیز به زودی بهره‌برداری می شود.

احداث پل کلفت با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان، پل سید سرا با اعتبار هفت میلیارد تومان، احداث پل شفیع محله با اعتبار هشت میلیارد تومان، احداث دیوار حفاظتی روستای کیش رودبار با اعتبار ۲ میلیارد تومان، روکش آسفالت راه روستایی دزدک با اعتبار پنج میلیارد تومان، روکش آسفالت راه روستایی باغبانان_ خشکنودهان با اعتبار ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، روکش آسفالت راه روستایی خسمخ_ لختکی با اعتبار پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و روکش آسفالت راه روستایی شنبه بازار لولمان با اعتبار چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از جمله پروژه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان قابل بهره برداری در شهرستان فومن بیمنت دهه مبارک فجر است.