شناسهٔ خبر: 157352 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با چهل و پنجمین سالگرد بهار آزادی؛

بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر از راه‌های شریانی خراسان رضوی بهسازی شد

بهسازی راههای خراسان رضوی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: یک هزار و ۵۶۵ کیلومتر از راه‌های شریانی و اصلی استان روکش آسفالت، لکّه گیری و عملیات حفاظتی رویۀ آن انجام شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه وزارت راه و شهرسازی از خراسان‌رضوی ، جعفر شهامت اظهار کرد: طرح تحول و بهسازی و آسفالت راه‌های مواصلاتی با هدف بهبود کیفیت و ایمنی راه‌ها و افزایش رضایت مندی زائران و مجاوران بارگاه منوّر رضوی با اعتباری بالغ بر سه‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آغاز شد.

وی با بیان اینکه ۱۹ اکیپ راه‌سازی عملیات آسفالت و لکه‌گیری را بر عهده داشتند گفت: تاکنون مبلغ دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از کلّ اعتبارات تخصیص یافته هزینه شده‌است.

شهامت میزان آسفالت مصرفی در اجرای این طرح را یک رکورد بی سابقه دانست و اذعان کرد: بیش از یک میلیون و هفتاد هزار تن آسفالت برای روکش و ۵۶ هزار تن قیر برای لکه‌گیری و نگهداری راه‌ها و ابنیه فنی مورد مصرف قرار گرفته است.

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های خراسان‌رضوی با اشاره به لزوم بازسازی ۴ هزار کیلومتر راه در سطح استان تأکید کرد: رفع نواقص باقیمانده محورها تا پایان سال آینده با تجمیع منابع مالی ملّی و استانی در دستور کار اداره کلّ راهداری و حمل و نقل راهداری قرار دارد.