شناسهٔ خبر: 157478 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۱۰ ماهه سال‌جاری محقق شد؛

ترانزیت بیش از یک میلیون و ۱۷۱ تن کالا از گیلان

گیلان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان این که طی ۱۰ ماه سال‌جاری، یک میلیون و ۱۷۱ هزار و ۸۱۲ تن کالا از استان ترانزیت شده، اظهار کرد: میانگین تردد روزانه مسافر در مرز آستارا نیز در این مدت ۳۷۹ نفر بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گیلان)، غلامعلی نیک فهم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان ضمن اشاره به ترانزیت یک میلیون و ۱۷۱ هزار و ۸۱۲ کالا از استان طی ۱۰ ماه سال‌جاری اظهار کرد: یک میلیون و ۱۰۵ هزار و ۶ تن مربوط به مرز آستارا و ۶۶ هزار و ۸۰۶ تن نیز مربوط به مرز انزلی بوده است.

وی همچنین تصریح‌کرد: در زمان یاد شده ۱۵۶ هزار و ۷۱۳ تن کالا از مرز آستارا وارد و ۹۳۰ هزار و ۸۶ تن نیز از مرز آستارا خارج شده‌است که نسبت به‌مدت مشابه در سال گذشته، افزایش ۲۶ درصدی در بخش واردات و ۲۰ درصدی در بخش صادرات داشته است.

نیک فهم در ادامه با بیان اینکه عدس، جو و ذرت عمده‌ترین کالای وارداتی و میوه و تره‌بار و انواع کاشی مهم‌ترین کالای صادراتی بوده است، گفت: ترانزیت ورودی از مرزهای استان، ۸۵۵ هزار و ۶۶۵ تن بوده که نسبت به‌مدت مشابه در سال قبل به میزان ۱۸۳ درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول همچنین از ترانزیت خروجی دویست و چهل و نه هزار و ۳۴۱ تن کالا از مرز آستارا و رشد ۹ درصدی آن نسبت به سال گذشته خبر داده و گفت: بیشترین ترانزیت ورودی، انواع آرد و گندم و مهم‌ترین ترانزیت خروجی، سیب‌زمینی و چای بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان پیرامون وضعیت تردد مسافر در مرز آستارا طی ده ماه سال جاری گفت: در ۱۰ ماه اخیر تعداد ۵۵ هزار و ۴۱۱ مسافر وارد مرز آستارا و ۶۰ هزار و ۴۹۹ نفر نیز از مرز آستارا خارج‌شده‌اند که میانگین تردد روزانه مسافران در این مدت ۳۷۹ نفر بوده است.

گفتنی است بیش از ۹ میلیون و ۶۸۹ هزار تن کالا با استفاده از ۶۵۹ هزار و ۸۵۳ فقره بار نامه صادر شده حمل شده‌است