شناسهٔ خبر: 157494 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۴۵۰۰ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن استان خراسان رضوی الحاق شده است

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در حاشیه آیین بهره برداری از پروژه های شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد با محوریت پروژه های نهضت ملی مسکن شهرستان مشهد به تشریح اقدامات انجام شده در راستای نهضت ملی مسکن در استان پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، وحید داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی، با گرامیداشت ایام الله دهه فجر و یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از راهبردهای مهم دولت سیزدهم در دستور کار قرار دارد و در استان خراسان رضوی ۳۹۰ هزار واحد مسکونی در بخش‌های مختلف در دست اجرا است.

وی با اشاره به الحاق ۴۵۰۰ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن در استان، گفت: این میزان زمین ۲۰ برابر مسکن مهر است و نشان‌دهنده یک کار جهادی برای تامین زمین مورد نیاز مسکن در استان است.

داعی در ادامه به موضوع بازآفرینی شهری اشاره کرد و گفت: مشهد رتبه دوم کشور در حوزه بازآفرینی شهری را دارد و ۲۴ هزار پروانه نوسازی در این زمینه صادر شده که ۲۰ هزار پروانه نوسازی مربوط به شهر مشهد است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی همچنین به توسعه روستاهای حریم شهر مشهد برای ساماندهی متقاضیان نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: این طرح با کمک فرماندار مشهد هر پنجشنبه پیگیری می‌شود.

وی در خصوص طرح خودمالک در نهضت ملی مسکن نیز گفت: این طرح برای افرادی است که خودشان زمین دارند و می‌توانند از تسهیلات نهضت ملی مسکن استفاده کنند.

داعی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تامین خدمات زیربنایی واحدهای مسکونی، گفت: ۵۰ درصد سهم نهضت ملی مسکن در استان تامین شده و این موضوع ادامه خواهد داشت.

وی همچنین از آمادگی این اداره کل برای تامین زمین و واگذاری به دستگاه‌های متولی خدمات روبنایی خبر داد و گفت: این کار برای استقرار خدمات روبنایی مانند مساجد، درمانگاه‌ها و... در سایت‌های نهضت ملی مسکن انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در ادامه به ورود این اداره کل به فناوری نوین و صنعتی‌سازی در ساخت مسکن اشاره کرد و گفت: این طرح در سایت مهرگان در حال اجرا است و تجربه موفقی در این زمینه کسب شده است.

داعی در پایان به ۵ پروژه عمرانی که در ۳ ماه اخیر برای تسهیل تردد و دسترسی به مسکن مهرگان اجرا شده است، اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها شامل بهسازی و آسفالت معابر، احداث مسجد و درمانگاه و... است.

لازم به ذکر است، در آیین بهره برداری از پروژه های شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد، فرماندار مشهد و جمعی از مدیران و مسئولان استانی نیز حضور داشتند.