شناسهٔ خبر: 157510 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اهدای ۱۲۰ کلاه ایمنی به موتورسیکلت‌سواران شهرستان طارم

راهداری زنجان کارشناس اداره ایمنی گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر، ۱۲۰ کلاه ایمنی به موتورسیکلت‌سواران شهرستان طارم در راستای طرح ارتقا ایمنی اهدا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی(استان زنجان)، مهدی بساطی کارشناس اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر در قالب اجرای طرح ارتقای ایمنی موتورسیکلت‌سواران، ۱۲۰ کلاه ایمنی در بین موتورسیکلت‌سواران شهرستان طارم توزیع شد.

بساطی افزود: این طرح در ۴ روستا در بین موتورسیکلت‌سواران شهرستان طارم با آموزش برای ۶۰۰ نفر اجرا شد.

وی کاهش مخاطرات حین تردد و جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار ترافیکی را از اهداف این طرح خواند و عنوان کرد: سالانه تعداد بسیار زیادی از موتورسیکلت سواران به علت نداشتن کلاه ایمنی و ناآگاهی نسبت به قوانین ترافیکی، جان خود را از دست می‌دهند.

کارشناس اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان به اقداماتی که در قالب طرح افزایش ایمنی تردد موتورسواران از ابتدای سال تاکنون انجام شده اشاره کرد و ابراز داشت‌: در این طرح، آموزش نکات ایمنی با حضور ۲ هزار و ۵۰۰ نفر و اهدای ۵۰۰ کلاه‌ ایمنی، چراغ موتورسیکلت و دستکش به راکبین موتورسیکلت‌سوار اهدا شده است.

بساطی کاهش آمار تصادفات جاده‌ای را از جمله اهداف محقق شده اجرای طرح ارتقاء ایمنی در سطح روستاهای شهرستان اعلام کرد و بیان داشت: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان همواره در برگزاری چنین دوره‌هایی پیشتاز بوده است.

وی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، طرح ارتقای ایمنی در سطح جاده‌ها و مدارس حاشیه راه‌ها نیز از دیگر برنامه‌های در دست اجراست که ۴ هزار و ۲۰۰ دانش آموز در این طرح آموزش می‌بینند و ۳ هزار و ۸۰۰ شبرنگ و ماکت نیز توزیع خواهد شد.