شناسهٔ خبر: 157582 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کاهش اقساط وام نهضت ملی مسکن در ۲ سال اول

باقری سرپرست اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: در ایام‌ دهه فجر کاهش اقساط وام دو سال اول نهضت ملی مسکن همچنین کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی از ۲۳ به ۱۸ درصد ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهار محال و بختیاری)، خدایار باقری سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: در دهه فجر کاهش اقساط وام دو سال اول نهضت ملی مسکن همچنین کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی از ۲۳ به ۱۸ درصد ابلاغ شد.

وی افزود: مقرر شده اقساط ماهانه تسهیلات نهضت ملی مسکن در دو سال ابتدایی بازپرداخت تسهیلات به پنج میلیون تومان کاهش پیدا کند و پس از دو سال نیز اقساط وام به‌صورت پلکانی دریافت خواهد شد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی چهار محال و بختیاری با اشاره به انعقاد قرارداد سپرده‌گذاری دو میلیارد دلاری در صندوق توسعه ملی بین بانک مسکن و صندوق توسعه ملی مسکن، ادامه‌داد: این اقدام گام بلندی جهت تثبیت کاهش نرخ سود از ۲۳ به ۱۸ درصد برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن که در اراضی ۹۹ ساله ساخته شده محسوب‌می‌شود.

باقری عنوان کرد: پلکانی شدن اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن یکی دیگر از موضوعات مهم در راستای بهبود وضعیت متقاضیان نهضت ملی مسکن محسوب‌می‌شود بنابراین براساس مصوبه بانک مرکزی برای افرادی که قصد دارند اقساط خود را به‌صورت پلکانی پرداخت کنند شرایط خاصی در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به شرایط درنظر گرفته شده برای پرداخت پلکانی اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن، اضافه‌کرد: براساس این طرح اقساط تسهیلات مذکور طی دو سال ابتدایی پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است و از سال سوم مبلغ اقساط افزایش پیدا خواهد کرد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی چهار محال و بختیاری خاطرنشان کرد: درحال‌حاضر پرداخت هزینه‌ها به‌گونه‌ای درنظر گرفته شده تا اقشار کم درآمدی که نهضت ملی مسکن را دریافت می‌کنند توانایی پرداخت اقساط را داشته‌باشند و این گام بسیار بزرگی بود که در سیستم بانکی انجام شد.