شناسهٔ خبر: 157614 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان در نشست خبری دهه فجر:

۵۵۰ کیلومتر باند دوم دراستان خراسان جنوبی به ارزش ۷ هزار میلیارد تومان در دست اجراست

نشست خبری مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی مدیرکل راه و شهرسازی استان در نشست خبری دهه فجر گفت: ۵۵۰ کیلومتر باند دوم در سطح استان خراسان جنوبی با ارزش ۷هزار میلیارد تومان در دست اجراست.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان‌جنوبی)میرمحمدمودی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی در نشست خبری دهه فجر با اشاره به اینکه احداث ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر باندهای دوم استان را با سه هدف تکمیل کریدورهای اصلی کشور، اتصال تمام مراکز شهرستان‌ها به شبکه بزرگراه‌ی کشور و اتصال معابر مرزی استان به کریدورهای اصلی برنامه‌ریزی کردیم، گفت: تا ابتدای سال جاری ۸۵۰ کیلومتر باند دوم به بهره‌برداری رسیده که ۱۵۰ کیلومتر آن با اعتبار سه‌هزار میلیارد تومان در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ ساخته شده‌است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۵۰ کیلومتر باند دوم با اعتبار هفت هزار میلیارد تومان در دست اجرا است، اضافه‌کرد: تا پایان امسال ۱۲۰ کیلومتر باند دوم در نقاط پرترافیک و گلوگاه‌ی استان با اعتبار بالغ بر سه‌هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه از نهبندان تا انتهای حوزه استحفاظی استان همه قطعات یا به بهره‌برداری رسیده یا دارای پیمانکار است، گفت: سال گذشته دو نقطه پرحادثه محور بیرجند به‌سمت نهبندان و بیرجند به‌سمت سربیشه را داشتیم که توانستیم محور بیرجند به سربیشه را تکمیل و به‌طور کامل زیر بار عبور ببریم.

اولویت‌های دوبانده‌سازی محورهای خراسان‌جنوبی

میرمحمد مودی تصریح‌کرد: محور بیرجند تا آرین‌شهر سال گذشته از نقاط پرترافیک و حادثه بود که الحمدلله گره ترافیکی آن باز شد و عمده فعالیت ما در سال جاری و سال آینده در همین دو کریدور شمال به جنوب (محور دیهوک به‌سمت راور و فردوس و محور نهبندان به‌سمت قاین و گناباد) خواهد بود.

وی افزود: کریدور غرب به شرق هم که مرز ماهیرود را به غرب کشور از طریق محور طبس به اصفهان و طبس به یزد متصل می‌کند اکنون حدود ۱۵۰ کیلومتر این کریدور در دست اجرا است.

مدیرکل و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی ادامه‌داد: حدفاصل دیهوک به‌سمت راور ۲۰۰ کیلومتر است که ۱۲۰ کیلومتر آن تکمیل شده و ۸۵ کیلومتر آن در دست اجراست و به‌زودی ۲۱ کیلومتر از آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

مودی با بیان اینکه ۱۳ کیلومتر از محور طبس- یزد تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: در چند روز گذشته چهار کیلومتر از محور بیرجند به‌سمت طبس زیر بار عبور رفت و تا پایان امسال حدود ۱۸ کیلومتر دیگر از این محور تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تا ابتدای دولت سیزدهم هیچ پروژه باند دوم در شهرستان بشرویه نداشتیم، خاطرنشان کرد: اما اکنون سه پروژه باند دوم در ورودی شهر بشرویه داریم که هفته گذشته سه کیلومتر از پروژه احداث باند دوم محور بشرویه به طبس (بشرویه به‌سمت سه راهی ده محمد) بازگشایی و زیر بار عبور رفت.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ۶ کیلومتر از بشرویه به‌سمت فردوس نیز در دست اجراست، افزود: به‌زودی عملیات اجرایی احداث باند دوم ۵ کیلومتر از محور بشرویه به‌سمت طبس آغاز خواهد شد.

مودی از افزایش ۲.۵ برابری اعتبارات حوزه حمل و نقل استان در قانون بودجه سال جاری نسبت به سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: امسال اعتبارات حوزه راه و راه‌آهن (غیر از تهاتر نفتی) از ردیف‌های مختلف اعتباری حدود هزار میلیارد تومان خواهد بود که تاکنون ۶۰ درصد اعتبارات ابلاغ شده‌است.

وی در ادامه بیان کرد: مجموع مطالبات پیمانکاران حوزه راه استان تا اواسط دی ماه امسال حدود ۷۰۰ میلیارد تومان است.