شناسهٔ خبر: 157645 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۱۳۰ کیلومتر از راه‌های ایلام برف روبی شد

برف روبی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: طی شبانه روز گذشته بیش از ۱۳۰ کیلومتر از محورهای استان توسط عوامل راهداری برف‌روبی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام)، سید زاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای ایلام اظهار کرد: براساس گزارش امروز ادارات تابعه و رصد دوربین‌های نظارت تصویری مرکز مدیریت راه‌های استان طی شبانه‌روز گذشته در اکثر محورهای ارتباطی استان بارش برف و باران گزارش شده‌است.

وی به باز بودن تمام محورهای استان اشاره کرد و گفت: در شبانه‌روز گذشته تاکنون ۲۶۰ تن شن و نمک در جاده‌های استان مصرف شده‌است.

چشمه خاور گفت: با تلاش عوامل راهداری (۴۲ راهدار و ۳۲ دستگاه ماشین آلات) همه راه‌های اصلی، فرعی و روستایی این استان باز و تردد در آنها در جریان است.

وی یادآور شد: در حال حاضر گروه‌های راهداری (ثابت و سیار) با نیروی انسانی مستقر در راهدارخانه‌های استان مستقر هستند و رفع مشکلات احتمالی، برف روبی و نمک پاشی نقاط مختلف جاده‌ای را بر عهده دارند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام عنوان کرد: محور آبدانان _ دره شهر(گردنه کبیر کوه) و محور ایلام سرابله (محدوده تونل آزادی) به دلیل بارش برف لغزنده می باشند از کلیه مترددین تقاضا می‌شود که در این محورها با احتیاط رانندگی کرده و نکات ایمنی را رعایت کنند.

وی ادامه‌داد: مردم می‌توانند در هنگام سفرهای زمستانی با شماره گیری ۱۴۱ از اطلاعات راه‌های استان و کشور مطلع شوند.