شناسهٔ خبر: 157675 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای طرح ارتقاء ایمنی عابرین و تردد موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان

گیلان رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان از اجرای طرح ارتقاء ایمنی عابرین و تردد موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( گیلان )، سعید حسین رضایی کاهش مخاطرات حین تردد و جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار ترافیکی را از اهداف این طرح خواند و عنوان کرد:‌ سالانه تعداد بسیار زیادی از عابران پیاده و موتورسیکلت سواران به علت عدم آگاهی به قوانین ترافیکی جان خود را از دست می‌دهند.

وی به برخی از اقداماتی که در قالب طرح افزایش ایمنی تردد موتورسواران و عابران پیاده انجام می‌شود اشاره کرد و افزود: در این طرح، آموزش‌ مفاهیم ساده و نحوه‌ی صحیح تردد ایمن و اهدای تجهیزات ایمنی نظیر: کلاه‌های ایمنی و نوارهای شبرنگ به موتورسواران انجام می‌شود.

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه اجرای طرح‌های آموزشی کمک شایانی به اصلاح فرهنگ ترافیکی مردم و کاربران جاده‌ها می‌کند، ابراز داشت:‌ آشنایی عابران پیاده با نحوه تردد ایمن در جاده‌ها و رعایت نکات ایمنی توسط موتورسواران از جمله اهداف اجرای طرح ارتقاء ایمنی تردد است..

حسین رضایی در ادامه به به اجرای طرح ارتقاء تردد ادوات کشاورزی اشاره نموده و گفت: در این راستا تعداد ۵۰۰ دستگاه در قالب آشکارسازی به شبرنگ مجهز شده‌اند تا به عنوان الگویی در جوامع روستایی نمود پیدا کند.