شناسهٔ خبر: 15770 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ضرورت بکارگیری امکانات دهیاری‌ها برای بازگشایی راه‌های روستایی بوکان

برف روبی فرماندار بوکان واقع در آذربایجان‌غربی گفت: امکانات و تجهیزات دهیاری‌ها باید برای بازگشایی راه‌های روستایی در مواقع بارش برف بکار گرفته شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی، فرماندار بوکان در بازدید از بازگشایی محورها و جاده‌های اصلی شهرستان بوکان گفت: امسال در ستاد مدیریت بحران شهرستان مصوب شده که تمامی روستاهایی که شامل دهیاری هستند با امکانات و ماشین آلاتی که در اختیار دارند بخشی از مسائل و مشکلات خود از جمله بازگشایی راه‌های روستایی در مواقع بارش برف را برعهده گیرند.

جمال خسروی ادامه داد: با قطب بندی‌هایی که صورت گرفته ۳۱ دستگاه ماشین آلات مختلف شامل بیل بکهو، تراکتور، وانت و کمپرسی در دو بخش مرکزی و سیمینه در امر خدمات‌رسانی در مواقع ضروری باید اقدام به برف‌روبی در جاده‌های روستایی کنند.

خسروی ادامه داد: از مجموع ماشین آلات موجود در دهیاری‌ها ۱۷ دستگاه در بخش مرکزی و ۱۴ دستگاه نیز در بخش سیمینه مستقر شده و آماده خدمات‌رسانی به روستاها هستند.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان بوکان اظهار کرد: در مجموع ۶۰۰ تن نمک و شن دپو شده نیز در اختیار دهیاری‌ها قرار گرفته تا در مواقع بارش برف مسیرهای روستایی نمک‌پاشی شوند.

وی با قدردانی از تلاش نیروهای راهداری در بازگشایی محورهای برون شهری و روستایی اضافه کرد: در برخی از محورهای روستایی که راه آنها به صورت موقت مسدود شده است با حضور دهیاران و اکیپ‌های راه و شهرسازی به زودی بازگشایی می‌شوند.

شهرستان بوکان دارای ۱۷۲ روستا و ۸۵ دهیاری است که در دو بخش مرکزی و سیمینه در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده‌اند.

این شهرستان ۲۲۵ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد ۱۷۶ هزار نفر در شهر و مابقی در روستاها سکونت دارند 

نظر شما