شناسهٔ خبر: 157703 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با دهه مبارک فجر؛

عملیات اجرایی پروژه هزار واحدی نهضت ملی مسکن در دزفول آغاز شد

ببینید| آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه هزار واحدی نهضت ملی مسکن در دزفول عملیات اجرایی پروژه هزار واحدی نهضت ملی مسکن فاز سه مهرشهر دزفول با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)، عملیات اجرایی پروژه هزار واحدی نهضت ملی مسکن فاز سه مهرشهر دزفول با حضور علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان،  مسعود بیات منش، مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان و جمعی از مسئولان آغاز شد.

مسعود بیات منش، مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان در این آیین آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان را تشریح کرد.

بیات‌منش اظهار کرد: تا پایان امسال عملیات اجرایی ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن آغاز می‌شود.

وی ادامه‌داد: تاکنون زمین برای ساخت حدود ۱۰۰ هزار واحد در خوزستان تأمین شده است و مراحل دیگر همچون طراحی، تفکیک، مصوبات کمیسیون ماده پنج، کارگروه زیربنایی و الحاق محدوده در حال انجام است؛ که به‌دنبال آن ساخت مسکن و تحویل آنها به مردم انجام می‌شود.

استاندار خوزستان در این مراسم با اشاره به اینکه در زمینه مسکن بیش از ۲۰ دستگاه باید مشارکت کنند گفت: ساخت مسکن با توجه به الزاماتی همچون تهیه زمین، امکانات، مصالح و تامین بودجه کار سنگین و بزرگی به شمار می‌رود. طبق آنچه مصوب شده قیمت تمام شده مسکن به ازای هر متر مربع حدود ۹ میلیون تومان است که با تعدیل تورم به میزان ۲۵ درصد و سایر هزینه ها این رقم به حدود ۱۳ تا ۱۴ میلیون تومان میرسد که بخشی از مبلغ ساخت مسکن از طریق تسهیلات بانکی و بخشی دیگر از آورده متقاضیان تامین می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه در دزفول کار ساخت مسکن هم در مسکن مهر هم در نهضت ملی به خوبی پیش رفته است اما به توجه به تعداد بالای متقاضیان کار بیشتری باید صورت گیرد.

حسینی محراب ابراز امیدواری کرد: امیدواریم کار ساخت و ساز پروژه های مسکن با نظارت مسئولان شهرستان و جدیت پیمانکاران در موعد مقرر به سرانجام برسد و اجرای آن زمانبر نشود.