شناسهٔ خبر: 157704 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ایام دهه فجر انجام شد؛

افتتاح ۴ هزار و ۱۲۳ واحد مسکونی طرح نهضت ملی در مازندران

افتتاح همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر، ۴ هزار و ۱۲۳ واحد نهضت ملی مسکن در مازندران افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)، همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر، ۴ هزار و ۱۲۳ واحد نهضت ملی مسکن در مازندران به صورت تجمیعی با حضور استاندار مازندران، سرپرست معاونت عمرانی استانداری، دیوسالار مدیرکل راه و شهرسازی مازندران، امام جمعه و فرماندار بهشهر و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در شهرک امام بهشهر افتتاح و بهره‌برداری شد.

استاندار مازندران در مراسم اظهار کرد: شهرک بهشهر در فازهای بعدی تا ظرفیت هزار و ۲۰۰ واحد را در دستور کار دارد.

سیدمحمود حسینی پور افزود: در طول دو سال گذشته در حوزه مسکن ملی روستایی و شهری اقدامات خوبی انجام شد.

حسینی پور گفت: چهار شهرک با ۳۰ هزار واحد مسکن برای مازندران تعریف شد که امیدواریم از این طریق که فرصتی برای خانه دار شدن افراد است با مشارکت در طرح مسکن ملی، خانواده‌ها صاحب مسکن شوند.

وی گفت: از همه مسؤولان امر در راه و شهرسازی، معاونت عمرانی استانداری و فرماندار بهشهر و پیمانکار که به تعهدات خود عمل کرد قدردانی دارم و تقاضا دارم همه پیمانکاران با توجه به اهمیت موضوع نسبت به تعهدات خود در موعد مقرر جامه عمل بپوشانند.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران نیز در این مراسم با اشاره به افتتاح همزمان ۴ هزار و ۱۲۳ واحد نهضت ملی مسکن در استان گفت: این واحدها در قالب طرح نهضت ملی مسکن، مسکن مهر، بافت فرسوده و خود مالک با استفاده از تسهیلات نهضت ملی مسکن احداث و تکمیل شده است.

علی دیوسالار خاطرنشان کرد: از مجموع چهار هزار و ۱۲۳ واحد مسکن افتتاح شده، ۳۹۲ واحد مسکن مهر، ۲۲۸ واحد طرح حمایتی نهضت ملی مسکن، سه هزار و۳۳۱ واحد خود مالک نهضت ملی مسکن و ۱۷۳ واحد نیز بافت فرسوده است که در ششمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی تکمیل و به مالکان آنها واگذار شد.

وی گفت: از چهار هزار و ۱۲۳ واحد مسکن استان که به صورت تجمیعی در بهشهر افتتاح شد، ۱۲۳ واحد مسکن با زیربنای هر واحد ۸۰ و ۹۰ مترمربعی در ۱۳ هزار متر مربع در شهرک امام بهشهر افتتاح و تکمیل شده است.

دیوسالار افزود: در این مجتمع مسکونی قرار است ۲ هزار و ۶۰۰ واحد نهضت ملی مسکن احداث شود و علاوه بر ۱۳۲ واحدی که افتتاح شد، ۴۳۲ واحد مسکن دیگر نیز در مرحله اسکلت و سفت کاری است که قرار است تا افق ۱۴۰۴ این واحدهای نیز تکمیل و بهره برداری شود.

گفتنی‌ست، طرح نهضت ملی مسکن را دولت سیزدهم برای خانه دار کردن مردم ارائه کرد و قرار است در چارچوب آن سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته و تحویل متقاضیان شود که سهم مازندران از این طرح ۱۶۴ هزار واحد است.