شناسهٔ خبر: 15772 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

۱۵ هزار کیلومتر راه روستایی نیاز به آسفالت دارند

حسین میرشفیع معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۵ هزار کیلومتر راه روستایی ‌در سطح کشور نیاز به آسفالت دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي راه و شهرسازي كرمان سیدحسین میرشفیع در پايان سفر خود به كرمان گفت: ۱۵ هزار کیلومتر راه روستایی بالای ۵۰ خانوار ‌در سطح کشور نیاز به آسفالت دارد.

وی با اشاره به تصمیم‌ سال گذشته مجلس شورای اسلامی برای اختصاص یک میلیون و ۶۰۰ تن قیر به منظور روکش‌ راه‌های اصلی و فرعی روستایی‌ در کشور گفت: توانستیم ۵ هزار کیلومتر از راه‌های روستایی کشور را آسفالت کنیم.

میرشفیع اظهار امید‌واری کرد با قانون بودجه‌ای که برای سال ۹۵ دیده می‌شود، ظرفیت اعتباری برای راه‌های روستایی تقویت و ظرفیت قیر نیز حفظ شود.

وی افزود: بیش از ۱۵ هزار کیلومتر از راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار در کشور باقی مانده که بتوانیم کار آسفالت آنها را انجام ‌دهیم.

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود یک میلیون نفر جمعیت این روستاها است که ‌هنوز راه آسفالته ندارند.

میرشفیع تاکید کرد: با تقویتی که‌ در بودجه ۹۶ می‌شود می‌توان پیش‌بینی کرد، ۵۰ درصد حجم کار را انجام دهیم.

وی با اشاره به سفر بهمن ماه سال گذشته خود به شهرستان فهرج عنوان کرد: از سال گذشته تاکنون ۲۲ کیلومتر ‌از جاده‌های شهرستان فهرج آسفالت شده و در بازدیدی که امروز داشتیم بسیاری از مناطق این شهرستان محرومیت زیادی دارند و باید کار‌های آسفالتی زیادی در این منطقه انجام شود.

میرشفیع در زمینه وضعیت راه‌های ‌روستایی بازدید شده، افزود: در شهرستان فهرج آسفالت ‌تعدادی از روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار باقی مانده که باید سریعا انجام شود.

وی افزود: بعضی از راه‌های روستایی که آسفالت آنها قدیمی است نیاز به روکش آسفالت دارند که ‌برای حفظ جاده باید انجام شود. 

نظر شما