شناسهٔ خبر: 157759 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آذربایجان غربی استان پیشتاز در جذب قیر طرح‌های راهسازی

اختصاص ۳ هزار تن قیر رایگان به شهرداری های جنوب استان سیستان و بلوچستان مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، گفت: آذربایجان غربی با جذب ۱۲ هزار و ۳۰۰ تن قیر طی امسال رتبه نخست کشور را در بخش قیر مصرفی پروژه های راهسازی را کسب کرده و پیشتاز کشور است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( آذربایجان‌غربی)، خیرالله خادمی در همایش ملی پایش عملکرد استان ها، بیان کرد: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته طی امسال آذربایجان غربی توانسته ۱۲ هزار و ۳۰۰ تن قیر را جذب و در اجرای پروژه های راهسازی مصرف کند.

وی با اشاره به طول پروژه های راهسازی تفویض شده به اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، بیان کرد: ساخت و توسعه ۷۹۷ کیلومتر از مسیرهای ارتباطی استان که جزو پروژه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، بوده به اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی واگذار شده که عملیات ۴۷۰ کیلومتر در دست اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز در این همایش، گفت: راهسازی در آذربایجان‌غربی از ۹ کیلومتر در سال به بیش از ۱۵۰ کیلومتر رسیده و این آمار رشد ۱۷ برابری را نشان می‌دهد.

سید محسن حمزه‌لو افزود: ایمن کردن جاده‌ها و تعویض روکش آسفالت از مهمترین دغدغه های اداره راه و شهرسازی این استان است که قیر تخصیص یافته در کنار توسعه راه ها در این بخش نیز مصرف شده است.

وی بیان کرد: راه محور توسعه بوده و در همین راستا طی امسال بیش از ۲۶۰ کیلومتر راه و بزرگراه در آذربایجان غربی به بهره برداری رسمی رسیده و عملیات ساخت ۴۷۰ کیلومتر راه و بزرگراه نیز در دست انجام است.   

وی اضافه کرد: همچنین در ۳۶۰ کیلومتر از مسیرهای ارتباطی استان مطالعات راهسازی در حال انجام برای تبدیل به مسیر بزرگراهی است.