شناسهٔ خبر: 157763 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با دهه فجر صورت گرفت؛

کلنگ زنی ۱۲۰۰ واحد مسکن ملی در شهرستان کهگیلویه و بویر احمد

نهضت ملی 1200 در پنجمین روز از دهه فجر بیش از ۱۲۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در شهرستان کهگیلویه کلنگ‌زنی شد.


به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کهگیلویه وبویراحمد)،محمد راستا عصر سه شنبه در آئین افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی  شهرستان کهگیلویه ضمن تبریک ایام الله دهه فجر گفت: کلنگ زنی بیش از یکهزار و ۲٠٠ واحد نهضت ملی مسکن، واگذاری ۲۲۰ قطعه زمین به ۴۴۰ اقشار ویژه ذیل نهضت ملی مسکن  را به مناسبت ایام الله دهه فجر در حوزه راه و شهرسازی در شهرستان کهگیلویه داریم.

مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در این برنامه  که با حضور معاون عمرانی  استاندار فرماندار کهگیلویه و جمعی از مسئولین برگزار شد با اشاره به مشکلات نهضت ملی مسکن عنوان کرد: در بحث نهضت ملی مسکن در سطح  استان  ما  مشکل آب و برق را به صورت جدی داریم.

راستا در حاشیه این برنامه  و در حضور معاون عمرانی  اظهار کرد: در پروژه نهضت ملی در این فاز ما فعلا آب و برق را برای کل واحد ها نمی‌خواهیم، فقط یک انشعاب آب و برق موقت برای شروع به کار کار پیمانکار می‌خواهیم.

وی خاطر نشان کرد : الان در همین سایت کارهای زیر سازی کاملا انجام شده همه تجهیزات پیمانکار مستقر و همه ادوات آماده است، نبود انشعاب آب و برق برای شروع به کار  پیمانکار مهمترین مشکل ما است.

وی با بیان اینکه امیدوارم همه دستگاه های خدمات رسان همکاری لازم را داشته باشند تا این سایت مثل بقیه سایت ها معطل آب و برق نشود، افزود: دوستان در شرکت های آب و برق طلب ودیعه زیادی از پیمانکار دارد که در ابتدای شروع به کار برای پیمانکار مقدور نیست و این باعث کندی روند اجرایی پروژه‌ها می شود.

راستا تاکید کرد: انتظار داریم مشکل  آب و برق طرح های نهضت ملی در سطح استان بصورت فوری و جدی با یک دستور قاطع  حل شود.

مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در آیین کلنگ زنی ۱۲۰۰ واحد نهضت ملی مسکن گفت: در نهضت ملی مسکن وزارت راه  و شهرسازی یک مجری و هماهنگ کننده است و کلیه دستگاه های اجرایی  و ارکان دولت موظف و متعهد هستند در این امر خطیر با تمام توان همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اداره کل راه و شهرسازی از ابتدای برنامه ریزی برای طرح نهضت ملی مسکن کل زمینی را که  داشته برای نهضت ملی قرار داده است، خاطر نشان کرد: مناطقی هم که زمین نداشته است و امکان تهاتر زمین تجاری با زمین قابل ساخت  وجود داشت، تهاتر برای ساخت و ساز نهضت ملی انجام داده است.

راستا تاکید کرد: خواهش دارم  در بحث نهضت ملی همه دستگاه ها به صورت جدی  همکاری لازم را داشته و پای کار بیایند چرا که دولت برای ساخت ۴ میلیون مسکن ملی در سراسر کشور تعهد دارد که جهت عملی شدن آن  نیاز همکاری همه جانبه تمام دستگاه ها و ارکان دولت به صورت جدی هستیم.

وی گفت: در بحث نهضت ملی ما از  نظر آمار از کشور عقب نیست، شاید در برخی مناطق برای کمبود زمین مشکل داریم ولی از لحاظ کلی آمار کشوری خوشبختانه جلو هستیم.

مدیر کل راه و شهرسازی در ادامه تصریح کرد: در هفته گذشته  طی جلسه ای که در وزارتخانه داشتیم در آماری که در گذشته  استان ما  در حائز رتبه خوب نبود، خوشبختانه با همکاری همه همکاران من در راه و شهرسازی رتبه خوبی را کسب کردیم به نحوی که به طور کلی در آیتم‌های مختلف رتبه زیر ۱۰ و در مواردی رتبه  دو را در کشور کسب کردیم.

وی عنوان کرد: من این تعهد را می دهم اگر دوستان  در سایر دستگاههای اجرایی  همکاری لازم و واقعی با راه و شهرسازی  داشته باشند این رتبه را به یک برسانیم.

راستا ابراز کرد: راه و شهرسازی  به تنهایی نمی‌تواند این مهم را محقق کند مگر  اینکه یک عزم جدی  و همگانی از طرف همه مسئولین استانی و دستگاه های اجرایی صورت گیرد.

راستا  خاطر نشان کرد: به صورت کلی ما در بحث مشکلات  نهضت ملی مسکن در سه بخش آب ،  برق  و بانک ها به طور جدی در روند   اجرایی  مشکل داریم  که امیدواریم با پیگیری های لازم این مشکلات در اسرع وقت حل و فصل شوند تا  در بحث ساخت و ساز نهضت ملی مسکن  پیشرو در سطح کشور باشیم.

در ادامه معاون امور عمرانی و هماهنگی استاندار ضمن تشکر از مدیرکل راه و شهرسازی گفت: در شهرستان کهگیلویه به خصوص شهر دهدشت به‌خاطر تأمین زمین بیش از ۱۲۰۰ واحد کلنگ‌زنی و یک هزار و ۱۰ واحد در حال ساخت داریم که با پیشرفت فیزیکی متفاوت بالای ۲۰ تا ۶۰ درصد در حال اجرا هستند.

علی‌محمد روستا  تصریح کرد: در سطح استان بیش از ۶۸۰ پروژه افتتاحیه و کلنگ زنی داریم که بیش از ۹۰ درصد آن افتتاحی است.

وی افزود: غالب بر ۳۵۰ پروژه ریز، متوسط و کلان به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران در دهه دهه فجر کلنگ زنی و افتتاح می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در شهرستان کهگیلویه بیش از ۵۷۰ میلیارد تومان افتتاح طرح و قریب به یک هزار ۶۰۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: امید است که افتتاح این پروژه‌ها رونق بیش از پیش به توسعه اقتصادی، گردشگری و صنعت شهرستان کهگیلویه تزریق کند.