شناسهٔ خبر: 157774 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در هفتمین روز از ایام دهه فجر انجام شد؛

واگذاری زمین به ۴۶۴ خانواده مشمول طرح جوانی جمعیت در شهر جدید بهارستان

افتتاح مراسم واگذاری زمین به ۴۶۴ خانواده مشمول طرح جوانی جمعیت در شهر جدید بهارستان با حضور استاندار، دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیئت مدیره و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت عمران شهرهای جدید، آئین واگذاری ٢٣٢ قطعه زمین به ۴۶۴ خانوار واجد شرایط طرح جوانی جمعیت امروز ١٨ بهمن ماه با حضور سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، روح‌اله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و سعید غفوری رئیس هیئت مدیره و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در شهر جدید بهارستان برگزار شد.

اکبری در این مراسم با تأکید بر اینکه دولت سیزدهم بحث مسکن را به عنوان یکی از کالاهای اساسی خانواده در اولویت اقدامات خود قرار داده است، گفت: خوشبختانه تا کنون ۵۶ هزار هکتار برای طرح نهضت ملی مسکن در کشور تأمین شده که حدود ٣١ هزار هکتار آن در دست آماده‌سازی است.

وی با اشاره به آغاز طرح جوانی جمعیت و اهمیت آن بیان کرد: بدون شک کشور برای آبادانی و پیشرفت به جمعیتی جوان و پویا نیاز دارد تا در زمینه اشتغال فعال باشد در غیر این صورت و حرکت هرم سنی به سمت پیری قطعا در آینده با بحرانی جدی روبه‌رو خواهیم شد.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در کشور حدود ١٠١ هزار واجد شرایط برای این طرح معرفی شدند که تا کنون به ٢٨ هزار مورد آن‌ها زمین اهدا شده است.

رئیس هیئت مدیره و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در این مراسم با اشاره به اینکه شهر جدید بهارستان از شهرهای نسل اول در کشور محسوب شده و در حال حاضر دارای جمعیتی ١١٠ هزار نفری است، گفت: تاکنون در این شهر ٣٠ هزار واحد ساخته شده که ١٢ هزار واحد آن متعلق به طرح‌های حمایتی دولت‌های پیشین است.

وی ادامه داد: امروز معادل ٣٠ هزار واحد دیگر را تحت عنوان نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار داده ایم که ١٩ هزار واحد آن تا کنون تأمین زمین شده و عملیات اجرایی ١۴ هزار واحد نیز آغاز شده است.

وی در پایان به پروژه‌های شاخص دیگر این شهر جدید اشاره کرد و افزود: در تلاشیم تا با تأمین منابع مترو شهر جدید بهارستان با پیشرفت ۵٣ درصدی را هرچه سریع تر تکمیل و پروژه بیمارستان آن را نیز آغاز کنیم.