شناسهٔ خبر: 157781 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شورای راهبری تصادفات استان گلستان با حضور استاندار برگزار شد

گلستان شورای راهبری تصادفات گلستان با حضور استاندار و معاون عمرانی وی و مسوولان حوزه استانداری، فرماندار و شهردار گرگان و سایر اعضای این کمیسیون به میزبانی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، شورای راهبری تصادفات استان متشکل از نوزدهمین جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل و سیزدهمین جلسه شورای هماهنگی ترافیک بود که بررسی احداث تقاطع همسطح جرجان به کاشانی شهر گرگان برای کاهش بار ترافیکی مسیر و تعیین تکلیف منابع مولدسازی رفع نقاط پرتصادف استان مهمترین دستور کارهای این جلسه بود.

استاندار گلستان در این جلسه به منظور ایمن سازی و کاهش ترافیک میدان جرجان به سمت خیابان کاشانی گرگان اظهارداشت: لازم است برنامه جامع ترافیک شهر گرگان بزودی ارائه شود و کمربندی گرگان نیز با پرداخت بخشی از مطالبات پیمانکاران و اولویت بندی اقدامات اجرایی آن به عنوان مهمترین راهکار اجرایی موضوع در اسرع وقت به بهره برداری برسد و زیر بار ترافیک رود.

علی محمد زنگانه طی بررسی های کارشناسی و فنی، ساماندهی صنایع مسیر  جرجان و جابه جایی ترمینال جرجان را طی دو سال آتی از دیگر راهکارهای اجرایی مهم برای رفع معضل ترافیک مسیر جرجان بیان کرد.

وی همچنین برای تامین منابع مالی رفع نقاط حادثه راههای استان نیز گفت که نیازمند امضای تفاهم نامه و موافقتنامه ما بین استانداری، شورای هماهنگی بانکها و بیمه ها و دستگاههای اجرایی مرتبط همچون راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده ای و شرکت ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل استان در سریع ترین زمان هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان نیز گفت: رفع نواقص فاز یک کمربندی گرگان در سریع ترین زمان،بخش عظیمی از بار ترافیک خودروهای سنگین و حتی سواری ها را برطرف می کند.

عادل مصدقی افزود: بهره برداری از فاز یک کمربندی گرگان و همسطح سازی مسیر جرجان به کمربندی قبل از هتل سرفراز عملکرد و تاثیر گذاری خوبی در رفت و آمد ترافیکی مسیر دارد.

به گفته وی، تاکید معاونت فرهنگی و اجتماعی معاون اول ریاست جمهوری نیز تامین منابع مالی رفع نقاط پرتصادف راههای استان از محل مولدسازی ها بوده است.

شهردار، فرماندار، مسئولان و کارشناسان ذیربط نیز در ادامه جلسه به اقدامات و بررسی های فنی پروژه جهت روان سازی ترافیکی مسیر جرجان به کاشانی شهر گرگان پرداختند.