شناسهٔ خبر: 157802 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل بانک مسکن تاکید کرد:

حمایت بانک مسکن از افزایش سهم مسکن در بازار سرمایه

عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن در آیین رونمایی از بزرگترین صندوق املاک و مستغلات کشور با رویکرد اجاره داری حرفه‌ای گفت: با توجه به اهداف دولت، کار و فعالیت برای تامین نیاز مردم اولویت است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از پایگاه خبری بانک مسکن، سید عباس حسینی در آیین رونمایی از بزرگترین صندوق املاک و مستغلات کشور «مالک آتیه گستر» با اشاره به آیه ۸۰ سوره نحل گفت: آنچنان که در سوره نحل اشاره شده است «و خداوند برای شما از خانه‌هایتان محل سکونت و آرامش قرار داده است» ما نیز برای اجرای فرمان الهی همه توان و ظرفیت در اختیارمان را برای خلق آرامش در خانه مردم به کار می گیریم؛ هر اقدامی برای آرامش مردم در تامین مامن و مسکن وظیفه ما خدمتگزاران مردم است.

وی در توضیح اقدامات بانک مسکن برای توسعه فعالیت‌های بازار سرمایه گفت: هر آنچه آرزوی سازمان بورس در حوزه مسکن است را برآورده خواهیم کرد؛ در همین راستا هر ریسکی که وجود دارد و مانع افرایش سهم مسکن در بازار سرمایه شده است باید برداشته شود. برای تحقق این هدف از ظرفیت دانش و ابزارهای مالی در اختیار استفاده می کنیم.

وی متذکر شد که استفاده از منابع متعدد برای تامین مالی حوزه مسکن راهبرد اصلی بانک است و رونمایی از این صندوق، یکی از این ابزارهاست.

دکتر حسینی با اشاره به آغاز پذیره نویسی صندوق گفت: آغاز به کار بزرگترین صندوق املاک و مستغلات با ۵۰۰ میلیارد تومان است اما با توجه به ظرفیت بانک که فراتر از این اعداد است انتظار داریم در 6 ماه ابتدایی سال آینده اعتبار صندوق به ۱۰ همت افزایش یابد.

مدیرعامل بانک مسکن تصریح کرد: بانک مسکن از تمام شرکت‌های خود در بازار سرمایه حمایت می‌کند و برنامه‌های متعددی برای قدرتمند شدن شرکت‌های تابعه دارد که با ابزارهای مختلف این امکان را فراهم می‌کنیم.

‌دکتر حسینی بعد از افتتاح و معرفی این صندوق گفت: مردم به شرکت‌های زیر مجموعه بانک مسکن اعتماد کنند چرا که همه شرکت‌های ما در تلاشند در تحقق اهداف و اقدامات خود رکوردار باشند.