شناسهٔ خبر: 157841 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان عنوان کرد؛

پل شهرک صنعتی سمنان با اعتبار یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال به‌بهره‌داری رسید

مدیرکل راه و شهرسازی  استان سمنان مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: برای ساخت تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی سمنان به‌طول ۲ کیلومتر تا امروز بیش از یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سمنان، سیدمحمد حسینی طباطبایی مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان در رابطه با افتتاح پل شهرک صنعتی سمنان اظهار کرد: با توجه به ضرورت و نیاز در محور پرتردد سمنان به دامغان در مجاورت شهرک صنعتی ساخت تقاطع غیرهمسطح کلید خورد تا بار ترافیکی شهرک صنعتی کمترین تداخل با بزرگراه سمنان به دامغان را داشته باشد.

حسینی طباطبایی ادامه داد: طراحی و آغاز عملیات اجرایی طرح تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی سمنان مربوط به اواسط دهه ۱۳۸۰ است و تغییر دولت‌ها و ادغام و تفکیک اداره‌کل راه و ترابری استان و اداره‌کل مسکن و شهرسازی موجب تغییر متولی اجرای طرح شد و در نتیجه تکمیل طرح مغفول ماند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اضافه کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی استان سمنان در سال ۱۳۹۸ متمرکز در استان آغاز به فعالیت کرد و یکی از برنامه‌های این اداره‌کل تکمیل طرح تقاطع غیرهمسطح شهرک‌صنعتی سمنان بود.

وی افزود: از اسفند ۱۴۰۰ با تمهیدات اندیشیده شده قرارداد جدید برای تکمیل طرح تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی سمنان منعقد شد و در آن زمان پیشرفت فیریکی طرح ۶۵ درصد بود و با فعالیت پیمانکار تا شهریور امسال، پیشرفت اجرای طرح به  ۹۰ درصد رسید.

این مقام مسئول ادامه داد: از شهریور ۱۴۰۲ تسریع در عملیات اجرایی صورت گرفت و  تکمیل مراحل پایانی کار از جمله اتمام عملیات خاکی،اجرای روکش آسفالت نهایی، نصب نیوجرسی، گادریل و علائم روشنایی و ایمنی در دستور کار قرار گرفت و اکنون طرح آماده استفاده شهروندان، مسافران و زائران می‌باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان در پایان تصریح کرد: برای ایمنی و اجرای طرح‌های جدید هندسی در تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی سمنان بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است.