شناسهٔ خبر: 15785 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی:

افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکن مهر خراسان رضوی تا پایان امسال/ پایان پروژه مسکن مهر استان تا یک‌سال دیگر

پروژه مسکن مهر استان خراسان رضوی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی از افتتاح ۱۰ هزار واحد از سایت مسکن مهر استان تا پایان سال ۹۴ خبر داد و گفت: تاکنون ۷۳ هزار و ۸۴۱ واحد در سطح استان به افتتاح رسیده که پیشرفتی ۸۶ درصدی را به خود اختصاص داده است و پرونده مسکن مهر استان تا پایان سال آینده بسته خواهد‌شد.

محمدرضا اخوان عبداللهیان در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره وضعیت مسکن مهر استان اعلام کرد: خراسان رضوی درکل دارای ۱۲۰ هزار و ۳۵۳ واحد مسکن مهر است که ۵۷ هزار و ۲۶۵ واحد متعلق به شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، ۴۳ هزار و ۷۹۹ واحد شهرهای جدید و ۱۹ هزار و ۲۸۹ واحد برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر است.

اخوان عبداللهیان در ادامه اعلام کرد: تاکنون ۷۳ هزار و ۸۴۱ واحد در سطح استان به افتتاح رسیده که پیشرفتی ۸۶ درصدی را به خود اختصاص داده است.

وی در این‌باره اضافه کرد: از بین کل واحدهای مسکن مهر استان ۳۸ هزار و ۸۴۶ واحد دارای قراردادهای تعاونی ۹۹ ساله با پیشرفت فیزیکی ۸۵/۷ درصد، ۳۸ هزار و ۳۱۸ واحد دارای قرارداد سه‌جانبه و پیشرفت ۸۳ درصد، ۴۱ هزار و ۳۹۱ واحد دارای قراردادهای خودمالک و پیشرفت ۸۹/۷۹ درصد بوده که میزان یکهزار و ۷۹۸ واحد دیگر نیز از سوی گروه ساخت درحال اجرا هستند.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی خراسان رضوی  میزان تسهیلات ارائه شده برای واحدهای مسکن مهر استان را تاکنون دو هزار و ۴۱۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت : این میزان برابر با ۸۹/۱۹ درصد از کل تسهیلات تخصیص داده شده به خراسان رضوی به شمار می‌رود.

این مقام مسئول با بیان اینکه هم‌اکنون ۴۶ هزار و ۵۱۲ واحد در سطح استان باقیمانده است، افزود: بیشترین تعداد واحدهای باقیمانده مربوط به شهرهای جدید بوده که مشکل اصلی آن نیز تأمین خدمات زیربنایی اعلام شده است.

به گفته وی بخش اندکی از واحدهای باقیمانده بدون متقاضی گزارش شده‌اند.

این مقام مسئول در پایان از افتتاح حدود ۱۰ هزار واحد تا پایان امسال خبر داد و افزود: پرونده مسکن مهر استان تا پایان سال ۹۵ بسته خواهد شد./

مجموع واحدهای مسکن مهر استان

بهره‌برداری شده

 

باقی‌مانده

 

 

افتتاح تا پایان امسال

 

  افتتاح در سال آینده

۱۲۰۳۵۳

۷۳۸۴۱

۴۶۵۱۲

۱۰۰۰۰

۳۶۵۱۲

نظر شما