شناسهٔ خبر: 157855 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ساخت یک هزار و ۲۴ واحد مسکونی در گچساران آغاز شد

نهضت ملی گچساران عملیات ساخت یک هزار و ۲۴ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن روز چهارشنبه در آیینی با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی گچساران آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کهگیلویه وبویراحمد)، محمد راستا مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات ساخت این میزان واحد مسکونی در بیش از ۱۳ هکتار زمین در مناطق مختلف این شهرستان اجرا خواهد شد.

راستا بیان کرد: ساخت ۸۶۴ واحد از این طرح نهضت ملی در قالب سایت شهید سلیمانی و ۱۶۰ واحد در قالب سایت جهاد کشاورزی اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین ۹۵ قطعه زمین در در قالب طرح جوانی جمعیت و فرزندآوری به ۱۹۰ خانوار واگذار شد.

راستا اظهار کرد: در دهه فجر امسال همچنین ۲۴ قطعه در قالب طرح ۲ معلولی ، ۱۳ قطعه در قالب طرح محرومین و ۳۸ قطعه به خانواده های شهدا و جانبازان واگذار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: هم اکنون بیش از یک هزار و ۷۳۴ واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در مناطقی مانند خامی، خنگ بنار، جاده اسلام آباد، جاده پا زنان و کوی کارکنان دولت گچساران در دست ساخت است.

وی تصریح کرد: هم اکنون پنج سایت نهضت ملی مسکن در گچساران در حال ساخت است که سه سایت آن از سوی راه شهرسازی و مابقی از سوی بنیاد مسکن در حال اجراست.

راستا ابراز کرد: این طرح ها به صورت مجتمع های ۱۲ ،۱۶ و ۲۰ واحدی به مساحت بیش از ۱۰۰ متر در حال ساخت است.

وی گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی در این شهرستان ۲۰ تا ۹۰ درصد است.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.