شناسهٔ خبر: 157883 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دهه فجر امسال ؛

۱۸ کیلومتر راه در خوزستان به بهره‌برداری رسید

راه خوزستان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از افتتاح ۱۸ کیلومتر راه‌ در استان با اعتبار ۶ هزار میلیارد ریال همزمان با دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، مسعود بیات‌منش بیان کرد: همزمان با دهه فجر امسال، ۲۱ طرح در بخش راه و مسکن در سراسر استان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

وی افزود: عملیات اجرایی هفت طرح آماده سازی نهضت ملی مسکن به مساحت ۴۰۰ هکتار و با اعتبار ۲۵ هزار میلیارد ریال از دیگر طرح‌های این اداره کل در دهه فجر امسال است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: به زودی عملیات واگذاری پنج هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی برای اجرا در شهرهای استان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به طرح جوانی جمعیت و واگذاری زمین به متقاضیان افزود: سه هزار واحد برای اجرای این طرح در سطح استان، پیش‌بینی شده که در روز میلاد با سعادت حضرت علی اکبر، این تعداد زمین به متقاضیان واگذار می‌شود.

در استان خوزستان ۲ هزار و ۵۵۰ کیلومتر راه اصلی و شریانی وجود دارد که ۱۳۵ کیلومتر آن آزاد راه، ۸۵۰ کیلومتر بزرگراه و ۱۵۶۵ کیلومتر آن  است.

الگوی کلی نهضت ملی مسکن در استان چ، ۲۸۲ هزار واحد بوده که ساخت ۹۰ هزار واحد از این تعداد بر عهده راه و شهرسازی و مابقی از طریق شهرهای جدید، نیروهای مسلح، بنیاد مسکن و الگوهای حمایتی احداث خواهد شد.

پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکن ملی در استان حدود ۳۰ درصد بوده و تا پایان سال ۳۰۰ واحد به بهره‌برداری می‌رسد.

از ۳۸ پروژه فعال مسکن ملی در استان، ۱۲ مورد مربوط به اهواز بوده که کار ساخت ۶ هزار واحد را انجام می‌دهند.

ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای شهرهای صنعتی در استان خوزستان پیش‌بینی شده و مراحل ساخت اولین «صنعت شهر» کشور با سه هزار واحد در ماهشهر آغاز شده است.