شناسهٔ خبر: 157894 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

ساخت ۳۰ هزار و ۹۷۳ واحد مسکونی استان کرمانشاه در دست اجرا است

ساخت ۳۰ هزار و ۹۷۳ واحد مسکن استان کرمانشاه در دست اجرا است مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، برنامه ساخت مسکن توسط دولت در استان را ۱۱۹ هزار و ۴۹۹ واحد ذکر کرد و گفت: از این تعداد اکنون در مجموع ساخت ۳۰ هزار و ۹۷۳ واحد در دست اجرا است.

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: ۱۱۹ هزار و ۴۹۹ واحد ابلاغی توسط دولت در استان کرمانشاه به ترتیب شامل مساکن حمایتی به تعداد ۶۵ هزار و ۶۶۹ واحد، خودمالک ۳۳ هزار و ۹۰۳ واحد، بازآفرینی شهری ۱۷ هزار و ۹۲۷ واحد، روستایی ۱۲ هزار واحد است.

وی پروژه‌های شروع شده برای مساکن حمایتی را به تعداد ۱۲ هزار و ۹۸۲ واحد، خودمالک هشت هزار و ۲۲۲ واحد، بازآفرینی شهری سه هزار و ۳۸۳ واحد و روستایی را ۶ هزار و ۳۸۶ واحد اعلام کرد.

الماسی، تعداد متقاضیان ثبت نام شده استان در طرح نهضت ملی مسکن در استان را تاکنون ۲۱۰ هزار و ۴۲۲ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۶۷ هزار و ۷۵۵ نفر تایید شده اند.

به گفته او طول ساخت پروژه های در دست احداث حدود سه سال است و برخی پروژه ها شاید زودتر هم به اتمام برسد و به متقاضیان واگذار گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در ادامه سخنانش برنامه تامین زمین برای پروژه‌های حمایتی نهضت ملی مسکن در چهار سال را هزار و ۷۶۰ هکتار ذکر کرد و گفت: تاکنون ۷۲۰ هکتار تامین قطعی گردیده و مقدار هزار و ۲۵۳ هکتار آماده برنامه ریزی و در دست اقدام در کمیسیون های مربوطه می باشد.

وی توضیح داد که مقدار ۶۲۹ هکتار نیز شناسایی گردیده که مجموعاً حدود ۲ هزار و ۶۰۳ هکتار است که برای ۹۱ هزار واحد قابلیت ظرفیت پذیری دارد.

الماسی همچنین گفت: در آماده سازی تا کنون ۶۷۹ هکتار به میزان ۲۵ هزار و ۷۵۱ واحد با پیشرفت فیزیکی متوسط ۴۴ درصد در دست اجرا می باشدـ

به گفته وی در پروژه های حمایتی نهضت ملی مسکن ۲۶ هزار و ۴۳۲ واحد تاکنون تعریف گردیده که هشت هزار و ۴۲۱ واحد عملیات پی سازی آن به اتمام رسیده است.

وی افزود: در پروژه های در اراضی خود مالک شهری نهضت ملی مسکن تاکنون هشت هزار و ۲۲۲ واحد عملیات اجرایی آن شروع شده که ۲ هزار و ۶۰۴ واحد با بانکهای عامل قرارداد منعقد گردیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه اضافه کرد: در پروژه های بازآفرینی شهری نهضت ملی مسکن تاکنون سه هزار و ۳۸۳ واحد عملیات اجرایی آن شروع شده که ۳۴۸ واحد با بانکهای عامل قرارداد منعقد گردیده است.

الماسی افزود: در پروژه های روستایی نهضت ملی مسکن تاکنون ۶ هزار و ۳۸۶ واحد عملیات اجرایی آن شروع شده که تعداد چهار هزار و ۵۸۶ واحد به بانک معرفی گردیده که چهار هزار و ۵۸۶ واحد با بانکهای عامل قرارداد منعقد گردیده است.

به گفته او از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون ۲ هزار و ۷۶۴ واحد از پروژه‌های مسکن مهر باقیمانده به بهره برداری رسیده است. وی تصریح کرد: اراضی منابع طبیعی جهت واگذاری زمین روستایی به میزان هزار و ۲۹۶ هکتار به ظرفیت ۱۰ هزار قطعه دارای مصوبه کارگروه ویژه مسکن و شورای مسکن استان و شورای برنامه ریزی استان می باشد