شناسهٔ خبر: 157927 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ارائه تسهیلات تبصره ۱۸ برای بازسازی و تعمیر ناوگان حمل و نقل عمومی ایلام

آمادگی ناوگان حمل ونقل عمومی اتوبوس استان چهارمحال وبختیاری به مشهد معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام گفت: به منظور بازسازی و تعمیر ناوگان حمل و نقل عمومی پرونده ۱۸نفر متقاضی جهت دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ به بانک عامل معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام)، حسین بلوچیان معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای ایلام اظهار کرد: بهسازی و ارتقای کیفیت اتوبوس‌ها و مینی بوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی استان یکی از مهم‌ترین اهداف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوده که ارائه راهکار برای تحقق این هدف در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام ارائه‌ این تسهیلات از دوم تا ۱۵ دی‌ماه همزمان با سراسر کشور در استان نیز صورت گرفت، افزود: فرآیند انتخاب افراد از طریق ثبت نام در جایگاه اینترنتی در آن بازه‌ی زمانی آغاز و پس از بررسی تعداد صورت وضعیت و فعالیت در حمل و نقل عمومی تعداد ۳۵ پرونده جهت طرح در کمیسیون احضار شد.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای ایلام عنوان کرد: به تشخیص کارشناساس و در نهایت تعداد ۱۸ پرونده واجد شرایط به‌ترتیب اولویت به بانک عامل معرفی شدند و این تسهیلات بر اساس میزان نقدینگی و اولویت توسط بانک عامل پرداخت خواهد شد.

وی تصریح‌کرد: در صورت پرداخت تسهیلات به تمام متقاضیان معرفی شده یک دستگاه ناوگان که به‌دلیل  آتش سوزی غیر فعال شده‌است، به چرخه حمل و نقل عمومی باز خواهد گشت.

بلوچیان ادامه‌داد: همچنین رایزنی‌هایی به‌منظور افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی با صندوق کارآفرینی امید در دستور کار قرار دارد که در صورت تجمع سرمایه‌گذاران خود در قالب عضو اسلامی امکان پرداخت وام و خرید ناوگان اتوبوسی فراهم خواهد شد.

وی یادآور شد: دارا بودن کارت هوشمند ناوگان فعال، میزان عملکرد و سن ناوگان در زمره ضوابط اعلامی دریافت تسهیلات است.