شناسهٔ خبر: 157966 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت دهه فجر و با حضور استاندار؛

عملیات اجرایی ۲ پروژه ایمن سازی راه‌های گلستان آغاز شد

گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان از آغاز عملیات اجرایی تعریض و ایمن سازی نقطه پرتصادف و اجرای جدول محور روستایی یساقی با حضور استاندار و به مناسبت ایام دهه فجر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، عادل مصدقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان در مراسم آغاز عملیات اجرایی دو پروژه ایمن سازی راه‌های گلستان که در سه راهی یساقی شهرستان کردکوی محل برگزار شد، گفت: تعریض و ایمن سازی نقطه پر تصادف محور یساقی در قالب زیرسازی، آسفالت و اجرای روشنایی محور با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان انجام‌می‌شود.

به گفته وی، اجرای جدول نیز به طول ۲ کیلومتر در طول محور روستایی یساقی با اعتبار ۵ میلیارد تومان در این روز آغاز شده‌است.

مصدقی ادامه‌داد: برنامه ریزی شده که این پروژه‌ها تا اوایل سال ۱۴۰۳ به بهره برداری برسند.

وی با بیان اینکه گلستان با دارا بودن ۹۵ نقطه پر تصادف بعد از استان تهران دومین استان کشور از این نظر است، اظهار کرد: طی دو سال گذشته از دولت سیزدهم تاکنون ۳۱ نقطه از این نقاط رفع خطر و ایمن سازی شده‌اند و برنامه ریزی شده که در سال ۱۴۰۳ نیز ۴۵ نقطه آشکارسازی، رفع و ایمن سازی شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان خاطرنشان کرد: بناست منابع مالی این نقاط نیز از محل مولدسازی، منابع استانی و مسئولیت‌های اجتماعی بیمه‌ها و بانک‌ها تأمین شود.

به گفته مصدقی، از محل سفر دوم ریاست جمهوری به استان نیز یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای این نقاط مصوب شده که در مراحل تأمین و ابلاغ استانی قرار دارد.

مدیران حوزه استانداری، نمایندگان مجلس، مدیران شهرستانی و ائمه جمعه و جماعات و اهالی منطقه نیز در این مراسم حضور داشتند.

این پروژه به‌صورت ائتلافی دو دستگاه اجرایی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آغاز شده‌است.