شناسهٔ خبر: 157985 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

یکهزار و ۴۰۰ کیلومتر راه ارتباطی در استان خوزستان نیازمند بزرگراه شدن است

راه خوزستان مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: در استان خوزستان یکهزار و ۴۰۰ کیلومتر راه ارتباطی نیازمند بزرگراه شدن است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)، مسعود بیات منش، مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان، با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه اصلی و شریانی در استان وجود دارد، گفت: راه‌های شریانی مسیرهای اصلی تردد به استان‌های همجوار و مبادی‌های ورودی و خروجی به روستاها و شهرها هستند.

وی ادامه داد: یک‌هزار و ۱۰۰ کیلومتر از این میزان بزرگراه هستند و ضرورت تبدیل شدن یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر دیگر به بزرگراه لازم است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: برای بالا بردن ایمنی در جاده‌ها و کاهش سوانح رانندگی نیاز است که این مسیرها تبدیل به بزرگراه شوند؛ در این راستا طرح‌ها تعریف شده اما بودجه لازم برای اجرای آن وجود ندارد.

بیات‌منش اضافه کرد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح‌ها حدود ۴۵۰ هزار میلیارد ریال است.

وی توضیح داد: به طور میانگین سالانه ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به این اداره کل تخصیص می‌یابد که با این اعتبار ۱۵ سال طول می‌کشد تا این میزان بزرگراه در استان ساخته شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان ادامه داد: همچنین ۱۴ هزار کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد که ۶۰ درصد آن آسفالت هستند و متولی آن اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

بیات‌منش افزود: ایمن‌سازی راه‌ها یکی از الزامات استان است و باید نمایندگان استان برای تامین اعتبار از دولت به منظور توسعه و ایمن‌سازی جاده‌های خوزستان تلاش و پیگیری بیشتری داشته باشند.