شناسهٔ خبر: 158046 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد؛

۷۳۵ هکتار زمین در انتظار تایید شورای عالی شهرسازی و معماری/ طرح ۲۴۷۲ پرونده در جلسات کمیسیون ماده ۵ استان اردبیل

735 هکتار زمین در انتظار تایید شورای عالی شهرسازی و معماری معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۷۳۵ هکتار زمین در انتظار تایید شورای عالی شهرسازی و معماری ایران برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اردبیل قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، یوسف باقرزاده معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل در تشریح عملکرد شاخص معاونت شهرسازی و معماری در ۹۲۲ روز خدمت ماندگار از ۱۴مرداد ماه ۱۴۰۰ الی ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ در دولت سیزدهم با اعلام این مطلب اظهار داشت: از ابتدای شروع فعالیت دولت سیزدهم تعداد ۱۹۱ جلسه کمیسیون ماده ۵ در سطح استان اردبیل برگزار و ۲۴۷۲ پرونده ارسالی از شهرداریهای استان طرح و مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی گفت: شهرستان اردبیل با برگزاری ۴۵ جلسه و طرح ۱۳۷۵پرونده در کمیسیون ماده ۵ استان اردبیل هم از نظر تعداد پرونده و هم تعداد برگزاری جلسات در رتبه اول این کمیسیون قرار دارد.

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل اظهارکرد: در این مدت اعلام شده تعداد ۲۹۶ جلسه کمیته کارشناسی کمیسیون ماده ۵ با حضور نمایندگان دستگاههای متولی برگزار و ۲۶۱۴ پرونده مطرح شده است.

باقرزاده تاکید کرد: ۲/۲۲۷ هکتار در راستای تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به محدوده شهری استان اردبیل الحاق و ۷۳۵ هکتار زمین در انتظار تایید شورای عالی شهرسازی و معماری ایران قرار دارد.

وی افزود: ازتاریخ ۱۵ مرداد سال ۱۴۰۰ شروع فعالیت دولت سیزدهم تعداد ۳۶۹ پرونده در ۲۷ جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی شورای برنامه ریزی استان طرح و مورد بررسی قرار گرفته است. در این رابطه هم تعداد ۳۴ جلسه کمیته کارشناسی امور زیربنایی و زیربنایی برگزار و ۲۸۸ پرونده مورد ارزیابی قرار گرفته است.

تصویب ۳۶۹ طرح تولیدی، صنعتی، معدنی، کشاورزی و خدماتی در جلسات کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی

باقرزاده گفت: تصویب ۳۶۹ طرح تولیدی، صنعتی، معدنی، کشاورزی و خدماتی و ... در جلسات کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان اردبیل از دیگر اقدامات معاونت معماری و شهرسازی است.

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: در طول ۳۰ ماه فعالیت دولت سیزدهم تعداد ۲۰ جلسه شورای برنامه ریزی وتوسعه و همچنین ۷ جلسه کمیته سیما و منظر شهری در استان اردبیل برگزار شده است.