شناسهٔ خبر: 158254 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۱۰ماهه گذشته انجام شده است:

تسطیح و پاکسازی ۶۸۸ کیلومتر از حریم راههای شهرستان پارس آباد

احداث راه روستایی در خراسان رضوی رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده  ای شهرستان پارس آباد گفت: ۶۸۸ کیلومتر ازحریم راههای این شهرستان در ۱۰ ماهه گذشته تسطیح و پاکسازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،آیدین مرادی رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان پارس آباد در بازدید از محورهای اصلی و فرعی این شهرستان با بیان اینکه در مدت یاد شده ۲۱ کیلومتر از شانه راه و اصلاح افتادگی شانه با شن ریزی تسطیح شده گفت:راهداران در این مدت ۱۴ کیلومتر از راههای روستایی را شن ریزی کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه گذشته  ۱۴۱ کیلومتر از راههای روستایی و مرزی شهرستان پارس آباد تسطیح و موج گیری شده تصریح کرد:در مدت یاد شده بیش از ۴ هزار متر مربع از راههای اصلی،فرعی  و روستایی این شهرستان  لکه گیری شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان پارس آباد در این مدت اجرای روکش آسفالت بیش از ۱۰۰ هزار متر مربع از راههای اصلی،فرعی و روستایی این شهرستان را یادآور شدو اظهار کرد: راهداران از  ۱۹۰۰متر طول روشنایی نگهداری کرده اند.

مرادی حفاظت و صیانت از حریم راهها را بعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و افزود:با حضور ۲ هزار گشت راهداری در حریم تاکنون از ۴۵ مورد تجاوز به حریم راه جلوگیری شده،۲ مورد ساخت وساز غیرمجازتخریب،۵۴ مورد دکه های غیرمجاز جمع آوردی و با اخذ ۹ مورد دستور قضایی نسبت به رفع آثار تجاوز در حریم اقدام شده است.

وی رنگ آمیزی۶۱۰ مورد از پایه تابلو علائم و پایه چراغ چشمک زن، نصب و تعمیر ۴۰ شاخه گاردریل، رنگ آمیزی ۱۱۰ متر ازسرعت کاهها، شستشوی بیش از ۳هزار عدد از تابلو و علائم  راههای اصلی، آشکار سازی هزار و۶۰۰ مورد از پلها ونقاط پربرخورد با دپو مصالح را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۱۰ ماهه گذشته برشمرد.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان پارس آباد در ۱۰ ماهه گذشته  از جابجایی ۲۷۰ هزار تن کالا توسط ۱۲ شرکت حمل ونقل کالا در این شهرستان خبرداد و خاطرنشان شد:در مدت یاد شده ۳۲ هزار و۳۹۵ برگ بارنامه در این شهرستان جابجا شده است.

مرادی در مدت یاد شده به جابجایی ۱۰۲ هزار و۱۱۴ نفر مسافر توسط ۲۲ دستگاه اتوبوس و ۵۶ دستگاه سواری اشاره کرد و ادامه داد:این میزان جابجایی مسافر در قالب ۱۶ هزار و۵۴۷ سفر انجام شده است.