شناسهٔ خبر: 158260 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عزت، اقتدار، امنیت و آسایش امروز ایران اسلامی مدیون خون شهدا، ایثارگران و جانبازان است

شهید سید محمد میرفروغی قهفرخی سرپرست اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی چهارحال و بختیاری گفت: امنیت و اقتداری که در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد به برکت خون شهدا، ایثارگران و جانبازان است که خالصانه برای دفاع از کشور در سنگر حق حاضر شدند و جان خودشان را برای حفظ نظام و تمامیت ارضی کشور تقدیم کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری) احمد فاضلی فارسانی سرپرست اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: شهید سید محمد میرفروغی قهفرخی، متولد سال 1304 شمسی درچهارمحال و بختیاری در خانواده ای کشاورز دیده به جهان گشود. وی که از کارمندان شریف راه و شهرسازی استان بود در سال 1365 دچار مصدومیت شیمیایی شد و بر اثر اصابت ترکش به کمر، قطع نخاع شد و در سال 1376 شمسی بر اثر عوارض ناشی از آن به شهادت رسید؛ مزار او در بهشت صالح زادگاهش شهر فرخشهر قرار دارد.

قسمتی از وصیت نامه شهید به شرح زیر می باشد:

ای امت حزب الله و ای خانواده عزیزم بدانید و آگاه باشید که من بر اساس احساس وظیفه شرعی و با میل و رغبت قلبی و جهت یاری رساندن به رزمندگان اسلام به جبهه ها رفتم و بر این سعادت و توفیق افتخار میکنم. اگر خداوند لطف کرد و من را جزو شهیدان خود پذیرفت هزاران و هزاران بار شکر و اگر چنین توفیقی نداشتم از او می خواهم که حضور در جبهه ها را کفاره گناهانم قرار دهد.

سرپرست اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان در ادامه گفت: از مواردی که در اسلام بسیار از آن تاکید شده و از اهمیت زیادی برخوردار است، احترام و تکریم خانواده های شهدا و ایثارگران است؛ تکریم خانواده شهدا یک رسالت ملی، دینی و انقلابی است.

فاضلی فارسانی در پایان ضمن گرامی داشت یاد شهدا، روز جانباز و پاسدار را به همه ی مردم کشور بویژه جانبازان و پاسداران گرانقدر استان تبریک و تهنیت عرض نمود و موفقیت همگان را در پیمودن راه شهدای والامقام از درگاه خداوند متعال مسئلت نمود.