شناسهٔ خبر: 158307 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد؛

ایمن سازی محورهای خراسان شمالی تا ۲۵ اسفند

کمیسیون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از ایمن سازی و آرام سازی محورهای این استان تا ۲۵ اسفند ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان‌شمالی)، مهدی رشیدی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در شانزدهمین جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز، خط کشی و نصب تابلو علائم در محورهای مواصلاتی از اول اسفند آغاز می‌شود و ایمن سازی و آرام سازی محورها تا ۲۵ اسفند به پایان خواهد رسید.

وی افزود: اداره کل راه و شهرسازی و شرکت زیرساخت اگر پروژه‌ای در حال انجام دارند تا هفته آینده آن را ارائه دهند تا برنامه جامعی برای کاهش سوانح رانندگی در ایام نوروز داشته‌باشیم.

این مسئول با اشاره به آمار پزشکی قانونی و پلیس راه در خصوص جانباختگان و مصدومان حوادث رانندگی اظهار کرد: گشت‌های مشترک این اداره کل با پلیس راه و شرکت ساخت می‌تواند سفرهای نوروزی را مدیریت کند و در کاهش جانباختگان حوادث جاده‌ای مؤثر باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز در این جلسه تصریح‌کرد: به‌منظور کنترل ترافیک در ایام نوروز، گشت مشترک پلیس راه و دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه راه و شهرسازی ایجاد همچنین پروژه‌های در دست احداث در طول جاده‌ها از نظر ایمنی بررسی شود.

رشیدی ادامه‌داد: شرکت‌های آب، برق و گاز هم باید در اجرای پروژه‌های خود در این ایام، مسائل ایمنی را رعایت کنند.

وی تأکید کرد: باید از هر تصادفی که در محورهای استان رخ می‌دهد یک گزارش آسیب شناسی در کمیته‌های ذیل کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی تهیه شود.