شناسهٔ خبر: 158335 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان خبر داد؛

تاکید بر ارتقای سرانه‌ خدماتی در محلات هدف بازآفرینی ویژه

بافت فرسوده 2 معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: موضوع سکونت‌گاه‌های غیررسمی کار فوق‌العاده مهم و حساسی است و در این میان باید به ارتقای سرانه‌های خدماتی در این محلات ویژه تاکید و توجه شود.

زنجان - پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی- سعید شاهین‌فر روز سه‌شنبه در نشست تخصصی تبیین الگوی بهینه مداخله در سکونت‌گاه‌های غیررسمی استان که با محوریت کوی فاطمیه در محل سالن جلسات شهید شهریاری دانشگاه زنجان برگزار شد، گفت: برگزاری این نشست یک دغدغه برای اداره کل راه و شهرسازی استان است و موضوع نحوه مداخله در بافت فرسوده در دستور کار است.  

وی با بیان اینکه موضوع سکونت‌گاه‌های غیررسمی کار فوق‌العاده مهم و حساسی است، اظهار کرد:  باید قبل از مداخله تمام ابعاد مطرح و مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گیرد تا بتوانیم یک کار درستی انجام بدهیم و به نتیجه خوب و مطلوبی برسیم.  

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان،با بیان اینکه در شهر زنجان هشت سکونتگاه غیر رسمی وجود دارد، بیان داشت: سرانه خدمات شهری در محلات  هدف بازآفرینی باید در استان مورد توجه قرار گیرد و این سرانه‌ها توسط مجموعه اداره معماری بافت‌های واجد ارزش و طرح‌های بازآفرینی به جد دنبال می شود. 

در ادامه رئیس اداره معماری بافت‌های واجد ارزش و طرح‌های بازآفرینی زنجان، با بیان محله ناکارآمد کوی فاطمیه  در ضلع جنوبی شهر زنجان قرار دارد،گفت: براساس سرشماری سال ۹۵ که توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان انجام گرفته جمعیتی بالغ بر ۳۷۲ نفر معادل ۱۱۶ خانوار در این محله ساکن هستند.

علی عباسی، با بیان اینکه وضعیت سرانه های عمومی و خدماتی در این محله بررسی شده است، گفت: متاسفانه این محله فاقد هرگونه فضای  آموزشی، بهداشتی و درمانی، جهانگردی و گردشگری و همچنین فضای سبز است.  

وی  تصریح کرد: باید سرانه‌های مذکور به سرانه‌های استاندارد ارتقا پیدا کنند و مردم از خدمات لازم بهره لازم را ببرند.