شناسهٔ خبر: 158339 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس گروه پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی:

موضوع پدافند غیرعامل باید در اصل طرح دیده شود

پدافند غیرعامل رئیس گروه پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه موضوع پدافند غیرعامل باید در اصل طرح دیده شود، گفت: توجه به این مهم باعث می شود تا بیش‌ترین اثر گذاری را در این حوزه داشته باشیم و از وقوع بسیاری از تهدیدات و مخاطرات جلوگیری شود.

زنجان- پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی- مجید خیرآبادی روز سه‌شنبه در نشست تخصصی مدیران بحران و پدافند غیرعامل دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی که در  محل اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان برگزار شد، گفت: خوشبختانه دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان زنجان خیلی جدی به موضوع پدافند غیرعامل پرداختند.

وی اظهار کرد: دستگاه‌های زیر مجموعه اداره کل راه و شهرسازی در استان زنجان  به صورت خیلی مجدانه موضوع پدافند غیرعامل را پیگیری می‌کنند و این مهم نگرانی ما را کمتر می‌کند و این استان جزو استان‌های برتر در حوزه پدافند غیرعامل است.  

رئیس گروه پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه در حوزه پدافند غیرعامل اقدامات خوبی در استان‌ها انجام می شود ولی به صورت منسجم و مجموعه یکپارچه به پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی گزارش داده نمی‌شود، گفت: باید گزارش‌ها در این حوزه منسجم به وزارت راه و شهرسازی ارائه شود.

خیرآبادی، با بیان اینکه موضوع پدافند غیر عامل باید در اصل طرح دیده شود، بیان داشت: توجه به این مهم باعث می شود تا بیش‌ترین اثرگذاری را داشته باشیم و جلوی خیلی از تهدیدات و مخاطرات گرفته می‌شود.  

وی با اشاره به اینکه توجه به اصل آموزش در اولویت برنامه‌های پدافند غیرعامل قرار بگیرد، افزود: شناسایی وضعیت کنونی امری مهم است و  برگزاری مستمر و مرتب جلسات کمیته پدافند غیرعامل با حضور تمامی اعضا باید به جد مورد توجه قرار گیرد.  

رئیس گروه پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی، به اهداف کلی وزارت راه و شهرسازی در حوزه پدافند غیرعامل  اشاره کرد و گفت: کاهش آسیب‌پذیری‌ها و تکمیل چرخه دفاعی کشور در حوزه‌ راه، مسکن و شهرسازی، مصون‌سازی و دستیابی به زیرساخت‌های حیاتی امن دربرابر تهدیدات از اهداف حوزه پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی است.

خیرآبادی، مصون‌سازی و دستیابی به زیرساخت‌های حساس و مهم با حداقل آسیب پذیری در برابر تهدیدات و فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی موضوعات پدافند غیرعامل در سطوح مختلف را از دیگر اهداف حوزه پدافند غیرعامل در وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد و ادامه داد: ۲۰ مورد شرح وظایف برای ادارات کل راه و شهرسازی در کشور تدوین شده  و این وظایف باید عملیاتی شود و در کمیته استانی بررسی و گزارش داده شود.

وی گفت: تشکیل به موقع و مرتب جلسات کمیته پدافند غیرعامل به ریاست راه و شهرسازی در استان‌ها بسیار مهم است و این جلسات می‌تواند در حوزه پدافند غیرعامل و تصمیم گیری‌های این حوزه مثمر ثمر باشد.