شناسهٔ خبر: 15837 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان:

بازآفرینی ۵ محله همدان با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان/ آزادراه همدان - ملایر آماده افتتاح است

محمد رودباری مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در زمینه بازآفرینی پایدار شهری در استان و احیای ۵ محله قدیمی همدان، گفت : در اولین فرصت مناسب از برخی پروژه‌های عمرانی آماده افتتاح استان بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، محمد رودباری در حاشیه جلسه ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری همدان ،درباره  کارهای صورت گرفته در زمینه بازآفرینی محله‌های تابسامان شهری استان،گفت :از زمان شروع بازآفرینی شهری همدان  ،۵ محله را با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان باز آفرینی کردیم.  اعتبار اجرای این کار توسط دستگاه‌های اجرایی عضو این ستاد و ۶ میلیارد تومان هم توسط شرکت عمران و بهسازی تامین شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی در این ۵ محله انجام شده است گفت: از اقدامات انجام شده در این محلات می توان به تاسیس مراکز بهداشتی، فرهنگی، ورزشی،آموزشی و کتابخانه اشاره کرد که از مصادیق بارز توانمند‌سازی است. ساخت مجتمع شهید حصارخانی در ۴ طبقه و به وسعت ۱۰۰ مترمربع در هر طبقه و همچنین برگزاری کلاس‌های مهارت‌آموزی در رشته‌های گوناگون که با هدف  توانمندسازی دختران و پسران جوان محله صورت گرفته‌است ،از دیگر اقدامات ما در این خصوص است.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که استان همدان یک استان تاریخی است و مناطق شهری قدیمی زیادی در شهرهای استان وجود دارد جا دارد که در این استان به‌صورت جدی و ویژه کار کنیم تا بتوانیم سطح زندگی را در این مناطق بالا ببریم.

رودباری در مورد پروژه‌های آماده بهره‌برداری استان،نیز گفت: پروژه‌های زیادی آماده افتتاح است. برای مثال آزادراه همدان - ملایر که توسط شرکت ساخت احداث شده‌است. در حال حاضر ۵۹ کیلومتر از این بزرگراه آماده افتتاح است که هزینه ساخت این مقدار  به ۶۰ میلیارد تومان می رسد که این مبلغ نیز  از محل پروژه‌های استانی هزینه شده‌است.

قرار است بهره‌برداری کامل از این بزرگراه با حضور عباس آخوندی ،وزیر را ه و شهرسازی انجام شود.  اما افتتاح رسمی  ۵۹ کیلومتر این بزرگراه که در حال حاضر آماده بهره‌برداری است در سفر آینده وزیر به همدان صورت می‌گیرد./

نظر شما