شناسهٔ خبر: 158377 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس بخش زلزله‌شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:

مطالعات و تدقیق حریم گسلی ساری به اتمام رسید

علی بیت اللهی رییس بخش زلزله شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از اتمام مطالعات حریم گسلی شهر ساری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، علی بیت‌اللهی رییس بخش زلزله شناسی مهندسی و خطرپذیری آن مرکز از اتمام مطالعات حریم گسلی شهر ساری در استان مازندران خبر داد.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: با توجه به مسئولیت‌های قانونی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در زمینه تعیین حریم گسل‌ها و تدوین ضوابط ساخت‌وساز در این حرایم در سطح شهرهای کشور بر اساس بند ض ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور و همچنین براساس طرح مشترک با شورای‌عالی شهرسازی و معماری در همین موضوع برای ۳۳ شهر کشور، انجام مطالعات در برنامه قرار گرفت.

بیت‌اللهی ادامه داد: مطالعات تعیین حریم گسلی سطح  شهر ساری و حاشیه آن در بخش مطالعات، بازدیدهای گسترده تخصصی و انجام آزمایش‌های مورد نیاز و مراحل فنی در شعاع ۵ کیلومتری آن، به پایان رسید.

به گفته وی، این طرح با هدایت و محوریت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در مقام مجری و در همکاری اداره کل راه و شهرسازی مازندران و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط در سطح استان، انجام شد. علاوه ‌بر تعیین محدوده حرایم گسل‌های اصلی شهر ساری با متد دقیق، تمامی ساختمان‌های با اهمیت،ابنیه فنی، تاسیسات شهری و غیرشهری، شبکه حمل‌ونقل، شریان‌های حیاتی و دیگر زیرساخت‌های قرار گرفته در حرایم گسلی مورد نظر، جهت تعیین راهکارهای کاهش ریسک و انجام فرایند مقاوم‌سازی مناسب، شناسایی، تحلیل ریسک و اولویت‌بندی شده است.

 نتایج این طرح، در اسرع وقت برای انجام مراحل قانونی و تصویب نهایی به شورایعالی شهرسازی و معماری ارسال شده که پس از گذراندن مراحل قانونی، به کلیه دستگاه‌های ذی‌ربط برای بهره‌برداری درتصمیم‌گیری‌های آتی ابلاغ می‌شود.