شناسهٔ خبر: 158444 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دوره آموزشی پیشگیری از اعتیاد در محیط کار در اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان برگزار شد

اعتیاد دوره آموزشی پیشگیری از اعتیاد و نحوه مقابله با آن با عنوان اجرای «طرح کارمند یاری در محیط کاری» در اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)،روز پنجشنبه دوره آموزشی پیشگیری از اعتیاد و نحوه مقابله با آن با عنوان اجرای «طرح کارمند یاری در محیط کاری»  با هماهنگی سازمان بهزیستی شهرستان زنجان با حضور محسن حسین خانی رئیس اداره اجتماعی و مشاوره پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان زنجان،رضوانه عالمی  و مهدیخانی از کارشناسان و مشاورین بهزیستی زنجان در سالن اجتماعات ساختمان شماره یک اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان برگزار شد. 

 هدف از برگزاری این دوره آموزشی آشنایی کارکنان با  برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در محیط کار و مشکلات و اثرات جدی آن بر روی سلامت زندگی ،جامعه و ارتقاء سطح سلامت روان کارکنان، خانواده‌ها و جامعه می باشد. 

در این دوره آموزشی رئیس اداره اجتماعی و مشاوره پلیس مبارزه با مواد مخد فرماندهی انتظامی استان زنجان،گفت: برگزاری دوره های آموزشی یکی از اقدامات پیشگیرانه و آگاه سازی جامعه در حوزه مواد مخدر است.

محسن حسین خانی،بر لزوم مراقبت جدی از فرزندان توسط والدین تاکید کرد و بیان داشت: کلاس ها و دوره های آموزشی های مختلفی در راستای مضرات استفاده از مواد مخدر و شناخت مواد مخدر برای دانش آموزان و عموم مردم در طول سال برگزار می شود و خانواده ها باید با انواع مواد مخدر آشنایی پیدا کنند چرا که خانواده نقش اصلی و محوری در این زمینه را بر عهده دارد. 

وی با بیان اینکه سامانه ۱۲۸ پلیس مبارزه با مواد مخدر به‌صورت ۲۴ ساعته جهت دریافت اخبار مرتبط با مواد مخدر در خدمت شهروندان است،گفت: شهروندان می‌توانند اخبار خود را در خصوص تهیه، توزیع مواد مخدر و هر گونه مشاوره و مددکاری را از طریق این سامانه با پلیس مواد مخدر در میان بگذارند.

همچنین در این دوره آموزشی، رضوانه عالمی و مهدیخانی روانشناس حوزه تربیتی و خانواده بر لزوم آموزش مهارت های زندگی در پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد. 

 این دوره آموزشی به همت اداره پشتیبانی، توسعه منابع انسانی و تحول اداری اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با موضوع «پیشگیری از اعتیاد در محیط کار» به‌مدت چهارساعت ساعت با حضور مطلوب کارکنان این اداره کل برگزار شد.

 گفتنی است به شرکت‌کنندگان  در این دوره آموزشی گواهینامه صادر خواهد شد.