شناسهٔ خبر: 158460 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی؛

چهارمین نشست انتقال تجارب بازآفرینی شهری کلان‌شهرهای کشور در اهواز برگزار شد

ببینید| چهارمین نشست انتقال تجارب بازآفرینی کلانشهرهای کشور در اهواز چهارمین نشست انتقال تجارب بازآفرینی شهری کلان‌شهرهای کشور و کمیته بافت فرسوده به میزبانی اهواز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)، محمد جامع، معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان گفت: این نشست با حضور محمد آیینی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، رئیس و نایب رئیس شورای اسلامی شهر اهواز، معاونین شهردار اهواز، اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز، مشاورین طرح های سطح یک، شهرداران کلانشهرهای ایران و شهرداران شهرهای استان خوزستان برگزار شد.

وی افزود: این نشست دو روزه با هدف انتقال تجربیات بازآفرینی شهری و تبادل نظر در خصوص مسائل بازآفرینی شهری در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۵ و ۲۶ بهمن ماه سالجاری به میزبانی شهرداری اهواز برگزار گردید.

جامع با اشاره به اهمیت موضوع انتقال تجارب در حوزه بازآفرینی شهری اظهار داشت: بازآفرینی با یک رکن محقق نخواهد شد، بلکه تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله اداره آب، برق و گاز باید توجه جدی به بازآفرینی داشته باشد.

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان با اشاره به اینکه بازآفرینی شهری، فرآیندی است که با هدف زیست پذیرکردن محیط های شهری به خلق فضای شهری جدید با حفظ ویژگی های اصلی فضایی (کالبدی و فعالیتی و اجتماعی) می پردازد، اظهار داشت: توسعه شهرنشینی و اسکان جمعیت زیاد در شهرهای کشور سبب فرسودگی و تخریب بافت های قدیمی و فرسوده و ایجاد مشکلات و محدودیت های بسیاری در فضاهای شهری شده است.

جامع تصریح کرد: بازآفرینی شهری موضوع مهم و مورد نیاز اصلی جامعه شهرنشین ما است و ضروری است این مهم در اولویت کاری مسئولان شهری قرار گیرد.