شناسهٔ خبر: 158472 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مراسم کلنگ‌زنی ۲۲۸۰ واحد مسکونی ویژه دانشگاهیان در استان البرز برگزار می‌شود

البرز سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از آغاز عملیات اجرایی ۲۲۸۰ واحد مسکونی دانشگاهیان استان البرز در صبح روز شنبه ۲۸ بهمن‌ماه همزمان با سراسر کشور و به صورت ویدیو کنفرانس توسط رییس جمهور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان البرز)؛ محمدرضا صابری گفت: در راستای اجرای تفاهم‌نامه فی مابین وزارت راه و شهرسازی و وزارت علوم و تحقیقات و فناوری در مراسم کلنگ‌زنی که همزمان با جلسه شورای عالی مسکن کشور برگزار خواهد شد، شاهد آغاز عملیات اجرایی ۵۹۵۰۰ واحد مسکونی شامل مسکن نخبگان، اعضای هیأت علمی، کارکنان و خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه‌ها در سطح کشور و به دستور ریاست محترم جمهور خواهیم بود.

وی بیان کرد: سهم استان البرز از این تعداد ۲۲۸۰ واحد مسکونی است که طبق تفاهم‌نامه‌های جداگانه با دانشگاه هنر و دانشگاه علامه طباطبایی، این مساکن با هدف رفع نیازهای مسکن قشر فرهیخته دانشگاهی در اراضی این دو دانشگاه ساخته خواهد شد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان البرز همچنین تصریح کرد: طبق تقاهمنامه‌های منعقد شده مقرر شده است ۱۵۶۵ واحد مسکونی در زمینی به مساحت ۱۰.۳ هکتار از دانشگاه علامه طباطبایی و همچنین ۷۱۵ واحد مسکونی در زمینی به مساحت ۸.۱ هکتار از دانشگاه هنر کرج ساخته شود.