شناسهٔ خبر: 158508 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد؛

افتتاح هشت هزار و ۲۱۸ واحد مسکونی استان اردبیل در دولت سیزدهم

افتتاح هشت هزار و  218 واحد مسکونی در دولت سیزدهم مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از افتتاح ۵۲ کیلومتر پروژه بزرگراهی و هشت هزار و ۲۱۸ واحد مسکونی در استان اردبیل در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در تشریح عملکرد راه و شهرسازی استان اردبیل در دولت سیزدهم اظهار کرد: از آغاز دولت سیزدهم در ۹۲۲ روز خدمت ماندگار از ۱۴ مرداد ماه ۱۴۰۰ الی ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۲، ۵۲ کیلومتر پروژه بزرگراه‌ی و هشت هزار و ۲۱۸ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن به بهره برداری رسیده و ۴۰ کیلومتر بزرگراه آماده افتتاح است.

وی گفت: بحمدالله با روی کار آمدن دولت سیزدهم و تزریق خوب اعتبارات، از شمال تا جنوب استان اردبیل به کارگاه بزرگ عمرانی و سازندگی تبدیل شده‌است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در ادامه با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات انجام گرفته اظهار کرد: کارهای انجام شده از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در دو حوزه بسیار مهم و راهبردی ساخت مسکن حمایتی در قالب نهضت ملی مسکن و ساخت و توسعه بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی در استان اردبیل چشمگیر است.

حیدری گفت: با توجه به اظهارات مسئولین ارشد استان تقریباً ۴۰ درصد از پروژه‌های عمرانی و زیربنایی استان مربوط به اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل است.

دبیر شورای مسکن استان اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم و محوری راه و شهرسازی استان افتتاح و بهره برداری از هشت هزار و ۲۱۸ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن، نوسازی در بافت‌های فرسوده، ساخت مسکن روستایی و ساخت مسکن به‌صورت خود مالکی در سطح استان اردبیل در دولت سیزدهم است.

ساخت بزرگراه در دولت سیزدهم شتاب گرفته است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در ادامه گفت: افتتاح و بهره برداری از ۵۲ کیلومتر پروژه بزرگراهی با اعتبار ۹ هزار و ۸۵۵ میلیارد ریال و همچنین تکمیل ۴۰ کیلومتر بزرگراه از اقدامات خوب و ماندگار دولت سیزدهم در استان اردبیل است.

وی افزود: احداث راه اصلی کلور – درام به طول ۱۷ کیلومتر، احداث باند دوم انگوت – قره آغاج به طول ۴ کیلومتر، احداث باند دوم مشکین شهر – اهر به طول ۱۰ کیلومتر، احداث کنار گذر شهر نیر و نیر – سراب به طول ۱۸ کیلومتر و احداث باند دوم گرمی – اردبیل بخشی از عملکرد و اقدامات اداره کل راه و شهرسازی استان در توسعه بزرگراه‌ها دوره دولت سیزدهم است.

حیدری اظهار کرد: آغاز احداث تونل مهم و راهبردی الماس و تعریض و بهسازی راه‌های طرفین محور خلخال - اسالم به طول ۴.۵ کیلومتر در توسعه و آبادانی جنوب استان و همچنین ارتقا و افزایش صنعت گردشگری استان نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

عضو شورای اداری و برنامه ریزی استان اردبیل در ادامه تأکید کرد: در سال‌های گذشته ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه در سطح استان احداث و به بهره برداری رسیده و همچنین احداث ۲۷۸ کیلومتر پروژه بزرگراه‌ی آغاز شده‌است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: احداث تونل دوم گردنه حیران به طول ۷۳۰ متر، احداث باند دوم اردبیل – سر چم به طول ۱۰۳ کیلومتر، احداث باند دوم رضی – امیرکندی و گرمی – بیله سوار به طول ۶۵ کیلومتر و احداث باند دوم پارس‌آباد – سربند – مشگین شهر به طول ۶۰ کیلومتر به‌عنوان پروژه‌های مهم راه‌سازی و بزرگراهی در حال اجرا است.

بازآفرینی شهری توزیع عادلانه اعتبارات و اقدامی در جهت محرومیت‌زدایی

مدیرکل و دبیر ستاد باز آفرینی شهری استان اردبیل افزود: باز آفرینی شهری یکی از راه‌های مهم محرومیت‌زدایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق ناپایدار و بافت‌های فرسوده به‌شمار می‌رود.

حیدری گفت: یک‌هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی با زیربنای ۱۹۲ هزار مترمربع بااعتبار هزینه شده ۲۳ هزار میلیارد ریال در بافت‌های فرسوده و سکونت گاه‌های غیر رسمی استان اردبیل افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه‌داد: در قالب ماده ۴ قانون جهش تولید به یک‌هزار و ۹۲۵ متقاضی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد از طرف بانک مسکن تسهیلات پرداخت شده‌است.

دبیر ستاد بازآفرینی شهری استان اردبیل اظهار کرد: در ۴ شهر اردبیل، مشکین‌شهر، پارس‌آباد و خلخال ۳۱ پروژه با زیربنای ۸۶ هزار و ۷۴ مترمربع در دوره دولت سیزدهم به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: در قالب طرح‌های بازآفرینی ۱۲ پروژه زیربنایی، روبنایی، بهسازی و نوسازی در مناطق و بافت‌های فرسوده استان اردبیل با اعتبار ۶۴۰ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

دبیر ستاد باز آفرینی شهری استان اردبیل گفت: بهره برداری و افتتاح مسجد امام‌رضا (ع) سایت مسکن مهر میراشرف، تملک و ساماندهی اطراف بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی، اجرای کف و جداره سازی محله معمار اردبیل و افتتاح سالن ورزشی ایران آباد و فاز اول پارک بزرگ میراشرف و محله ملا یوسف و احداث ساختمان کلانتری، اجرای شبکه آب و احداث پایگاه سلامت در محله گل مغان بخشی از اقدامات اداره باز آفرینی شهری راه و شهرسازی استان در شهر اردبیل است.

حیدری اظهار کرد: اجرای پل طاقی بر روی رودخانه کوثر، پیاده راه و کف سازی محله قلعه باشی خلخال، احداث مدرسه ۶ کلاسه مشکین‌شهر، بهسازی معابر محله زیر نهر تراب شهرستان پارس‌آباد مغان از دیگر اقدامات بازآفرینی راه و شهرسازی استان اردبیل در دولت سیزدهم بوده است.