شناسهٔ خبر: 158510 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد؛

الحاق ۲۲۷ هکتار زمین به محدوده ۱۱ شهر استان اردبیل

الحاق 227 هکتار زمین به محدوده 11 شهر استان اردبیل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از الحاق ۲۲۷ هکتار زمین به محدوده ۱۱ شهر جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در تشریح عملکرد اداره کل در ۹۲۲ روز خدمت ماندگار از ۱۴ مرداد ماه ۱۴۰۰ الی ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ در دولت سیزدهم اظهار کرد: ۲۲۷ هکتار در راستای تأمین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به محدوده ۱۱ شهر استان اردبیل الحاق و ۷۳۵ هکتار زمین در انتظار تایید شورای عالی شهرسازی و معماری ایران قرار دارد.

وی گفت: از شروع فعالیت دولت سیزدهم تعداد ۳۶۹ پرونده در ۲۷ جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی شورای برنامه ریزی استان طرح و بررسی شده و در این خصوص تعداد ۳۴ جلسه کمیته کارشناسی امور زیربنایی و زیربنایی برگزار و ۲۸۸ پرونده مورد ارزیابی قرار گرفته ۳۶۹ طرح تولیدی، صنعتی، معدنی، کشاورزی و خدماتی در جلسات این کارگروه به تصویب رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: تعداد ۱۲۱ هزار و ۴۶ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در ۲۹ شهر استان اردبیل ثبت نام کرده‌بودند که از این تعداد ۳۵ هزار و ۲۲۶ متقاضی تایید نهایی شده‌اند.

وی ادامه‌داد: مطابق سیاست‌های دولت سیزدهم، سهم معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل از برنامه ابلاغی ۴ ساله وزارت راه و شهرسازی، ساخت مسکن برای ۷۹ هزار و ۱۲۳ متقاضی خواهد بود.

حیدری در ادامه از اجرای طرح نهضت ملی مسکن به دو صورت انفرادی و گروهی خبر داد و گفت: تعداد ۷۹۲ قطعه زمین به‌صورت انفرادی و ۴۸۶ قطعه زمین به‌صورت گروهی برای احداث واحدهای مسکونی اختصاص داده شده و تعداد ۲۸ هزار و ۹۱۹ متقاضی آورده بالای ۴۰ میلیون تومان و تعداد ۲۰ هزار و ۷۷ متقاضی بالای آورده اولیه ۸۰ میلیون تومان به‌عنوان آورده شخصی واریز وجه انجام داده‌اند.

عضو شورای اداری و برنامه ریزی استان در ادامه از افتتاح و بهره برداری ۵۲ کیلومتر پروژه مهم بزرگراه‌ی در دولت سیزدهم در استان خبر داد و افزود: ۴۰ کیلومتر بزرگراه به مراحل پایانی رسیده و آماده افتتاح است.

وی تأکید کرد: استان اردبیل نیازمند احداث ۸۱۴ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه بوده که مراحل مطالعاتی احداث ۲۹۹ کیلومتر آن به اتمام رسیده و روند تکمیل سایر پروژه‌های اولویت‌دار بزرگراه‌ی استان اردبیل نیازمند ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

حیدری افزود: ۱۵ پروژه بزرگ عمرانی شامل ساختمان‌های دولتی، عمومی، مجتمع‌های فرهنگی و هنری (فرهنگسرا) و همچنین ساخت بیمارستان مرحوم نجف زاده اردبیل در دست اجرا بوده و تعداد ۳۹ پروژه عمرانی تحت نظارت اداره اجرای ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل بوده که از این تعداد ۳ پروژه به دستگاه‌های بهره‌بردار تحویل شده‌است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: پروژه بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی مرحوم علی نجف زاده اردبیل با زیربنای ۵۳۰۰۰ مترمربع، به‌عنوان یک پروژه بزرگ و شاخص درمانی با هزینه مبلغ ۱۵۲۰ میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی ۱۹ درصد در خیابان جام جم شهر اردبیل در حال احداث است.

حیدری به فعالیت‌های بازآفرینی شهری اشاره کرد و گفت: یک‌هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی با زیربنای ۱۹۲ هزار مترمربع و هزینه ۲۳ هزار میلیارد ریال در بافت‌های فرسوده و سکونت گاه‌های غیر رسمی افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

دبیر ستاد باز آفرینی شهری استان افزود: از ابتدای دولت سیزدهم بیش از ۳ هزار و ۹۸۲ تن قیر رایگان در بین ۹ شهرداری استان توزیع شده‌است.

وی افزود: در قالب طرح‌های بازآفرینی ۱۲ پروژه زیربنایی، روبنایی، بهسازی و نوسازی در مناطق و بافت‌های فرسوده استان اردبیل افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در پایان ضمن قدردانی از اهتمام همکاران در انجام امور محوله گفت: تعداد ۲۲۶ نفر از همکاران در اداره کل راه و شهرسازی استان مشغول خدمت رسانی به مردم عزیز هستند که تلاش می‌کنیم سطح معیشت و حقوق آنها ارتقا یابد.