شناسهٔ خبر: 15852 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش پراکنده باران در کرمان، یزد و خراسان‌شمالی/ پیش‌بینی بارش برف در ارتفاعات سمنان ، خراسان‌شمالی و رضوی/ هشدار به ساکنان کلانشهرها و اعلام کاهش کیفیت‌هوا در پایتخت و ۴ کلانشهر

كاريكاتور آلودگي هوا کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش‌های پراکنده باران در کرمان، یزد و خراسان‌شمالی و بارش برف در ارتفاعات استان‌های سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی از کاهش کیفیت هوا در تهران و ۴ کلانشهر کشور طی دو روز آینده خبر داد.

فریبا گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح وضعیت جوی کشور برای امروز و روزهای آتی گفت: امروز افزایش شدت وزش باد را در استان تهران و البرز داریم که به طور موقت از افزایش آلاینده‌ها کاسته می‌شود. همینطور امروز عبور موجی را از بخش‌های‌شرقی کشور همچون کرمان، یزد، خراسان شمالی داریم و در نوار شمالی کشور با ریزش هوای‌سرد برای استان گیلان بارش پراکنده باران، استان‌های مازندران و گلستان نیز بارش مداوم باران و ارتفاعات استان سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان‌رضوی نیز بارش برف را خواهند داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: فردا موج بارشی بیشتر برای شمال‌شرق کشور فعال است و بتدریج از مرزهای شمال‌شرق کشور خارج می‌شود. برای روز سه‌شنبه و چهارشنبه با پایداری هوا در دامنه‌های‌جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز شاهد انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای پرجمعیت و صنعتی تهران، اصفهان، کرج، اراک و تبریز هستیم.

گودرزی ادامه داد: آسمان تهران امروز نیمه ابری است که برای شهرهای شرقی استان تهران بارش‌های پراکنده را داریم و اوایل شب کاهش ابر و غبار محلی در پایتخت رخ می‌دهد. روز سه‌شنبه و چهارشنبه باز هم غبار را برای تهران خواهیم داشت.

وی در پایان گفت: حداکثر دمای هوای تهران امروز به ۶ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. /

نظر شما