شناسهٔ خبر: 158575 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی ۱۱۲۹ واحد مسکونی ویژه دانشگاهیان در خوزستان

خوزستان مسکن دانشگاه مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از آغاز عملیات اجرایی یک هزار و ۱۲۹ واحد مسکونی ویژه دانشگاهیان در استان همزمان با سراسر کشور و با حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)؛ مسعود بیات در حاشیه آغاز عملیات اجرایی ۱۱۲۹ واحد مسکونی ویژه دانشگاهیان خوزستان با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در خوزستان اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی که در وزارت راه و شهرسازی پیگیری می‌شود مسکن‌دار کردن اعضای هیئت علمی، دانشگاهیان و نخبگان است که با تفاهم ابتدایی با رؤسای دانشگاه‌های استان این اراضی برای ساخت مسکن این اقشار اختصاص داده شده است.

وی افزود: امروز کار آماده‌سازی زمین های اختصاص یافته آغاز می‌شود. همچنین برای تسریع امور، وظیفه آماده‌سازی این اراضی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: در راستای اجرای تفاهم‌نامه میان وزارت راه و شهرسازی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم کلنگ‌زنی که همزمان با جلسه شورای عالی مسکن کشور برگزار شد، عملیات اجرایی واحدهای مسکونی شامل مسکن نخبگان، اعضای هیات علمی، کارکنان و خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه‌ها در سطح کشور آغاز شد.

بیات منش عنوان کرد: سهم استان خوزستان یک هزار و ۱۲۹ واحد مسکونی است که طبق تفاهم‌نامه‌های جداگانه با دانشگاه‌های استان، این تعداد واحد مسکونی با هدف رفع نیازهای مسکن قشر فرهیخته دانشگاهی ساخته خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان اظهار کرد: طبق تقاهمنامه‌های منعقد شده مقرر شده است ۶۷۷ واحد مسکونی در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار در دانشگاه علوم کشاورزی خوزستان و همچنین ۴۵۲ واحد مسکونی در زمینی به مساحت هشت هکتار در دانشگاه جندی شاپور دزفول ساخته شود.

وی ادامه داد: آیین عملیات اجرایی این واحدها با حضور مسئولین در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان آغاز شد.