شناسهٔ خبر: 158584 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری همدان خبر داد؛

برف‌روبی و نمک‌پاشی بیش از ۱۸ هزار کیلومتر از محورهای ارتباطی همدان

مهرداد آهکی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان از انجام عملیات نمک پاشی و برف روبی راهداران در ۱۸ هزار و ۳۰۰ کیلومتر باند از محورهای ارتباطی استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان مهرداد آهکی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: بارش برف از روز گذشته در جاده‌های برون‌شهری این استان آغاز شد و تیم‌های راهداری از همه توان برای پیشگیری از مسدود شدن راه‌ها استفاده کردند.

آهکی تصریح‌کرد: از روز گذشته با شدت گرفتن بارش برف، ۶ هزار تن شن و نمک برای پیشگیری از یخ زدگی سطح جاده، پخش شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان اظهار کرد: هم اکنون ۵۶۳ نیرو با استفاده از ۳۱۵ دستگاه از ماشین آلات راهداری در ۳۵ راهدارخانه و ۴۵ گردنه برف‌گیر هم اکنون مشغول خدمت رسانی به هم‌وطنان هستند.

وی بیان کرد: مسافرین گرامی قبل از اقدام به سفرهای برون‌شهری، حتماً جهت اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌ها، از طریق تلفن گویا یا اپلیکیشن موبایلی سامانه ۱۴۱ استفاده نمایند و در شرایط ناپایدار جوی از سفرهای غیر ضروری و شبانه پرهیز کنند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در پایان گفت: تمامی محورهای استان همدان به‌جز محور گنجنامه- تویسرکان باز و تردد به‌صورت عادی و روان در جریان است.