شناسهٔ خبر: 158601 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راه وشهرسازی استان مرکزی خبر داد؛

آغاز عملیات اجرایی احداث ۱۰ هزار و ۶۰ واحد مسکونی دانشگاهیان در استان مرکزی

مسکن دانشگاهیان در جلسه امروز شورای عالی مسکن عملیات اجرایی احداث ۱۰ هزار و ۶۰ واحد خوابگاه متاهلی و خانه اساتید در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار از اراضی مازاد دانشگاه‌ها در استان مرکزی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی (استان مرکزی)، عباس یوسف زاده سرپرست اداره کل راه‌وشهرسازی استان مرکزی گفت: هم زمان با سراسر کشور مراسم آغاز عملیات اجرایی ۵۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی ویژه دانشگاهیان، شامل مسکن نخبگان، اعضای هیئت علمی، کارکنان و خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه‌ها در سطح کشور به‌صورت ویدئو کنفرانس با حضور ریاست جمهوری و وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

وی افزود: از این تعداد ۱۰ هزار و ۶۰ واحد سهم استان مرکزی است که در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار، همزمان با جلسه شورای‌عالی مسکن کشور این واحدهای مسکونی کلنگ زنی شد.

سرپرست اداره کل راه‌وشهرسازی استان مرکزی ادامه‌داد: تأمین زمین این عملیات اجرایی در استان مرکزی در شهرهای دانشگاه‌های تفرش به میزان ۷.۲ هکتار، اراک به میزان ۸.۸ هکتار، آشتیان به میزان ۳۰ هکتار، شهر ساوه به میزان مساحت ۶۷ هکتار، شهر کمیجان به میزان مساحت ۳۰ هکتار و شهر نراق به میزان مساحت ۵۶ هکتار اقدام کرده‌است.

یوسف زاده بیان کرد: این زمین‌ها در اجرای قانون جهش تولید مسکن، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و در راستای اعمال تفاهم‌نامه فی ما بین وزارتین راه و شهرسازی و علوم تحقیقات و فناوری در خصوص موضوع تأمین مسکن اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها، احداث خوابگاه متاهلی برای دانشجویان دانشگاه‌های آزاد و دولتی جمعاً برای احداث ۱۰ هزار و ۶۰ واحد مسکونی واگذار شده‌است.