شناسهٔ خبر: 158682 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان خبر داد؛

وجود ۴۱ دوربین نظارتی در محورهای مواصلاتی زنجان

راهداری زنجان رییس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: ۴۱ دستگاه دوربین نظارتی در راستای کمک به فعالیت کارکنان سامانه ۱۴۱ در این استان وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای( استان زنجان)، محمد محمدی، رییس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از وظایف مهم مرکز مدیریت راه‌های استان، نظارت بر سامانه‌های هوشمند جانمایی شده در محورهای مواصلاتی استان و پاسخگویی به سامانه ۱۴۱ است، گفت: مرکز ۱۴۱ علاوه بر رسیدگی به شکایات مردم در زمینه مسافری، جاده‌ای، باری و حمل‌ونقل، در راستای استعلام شرایط جوی، وضعیت جاده‌ها، اطلاعات مسیر و فاصله بین شهرها نیز به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند.

این مسئول با اشاره به اینکه در ایام نوروز میزان تردد در محورهای مواصلاتی استان بیشتر می‌شود، گفت: امید است در این ایام با راهنمایی و کمک به مردم از طریق سامانه ۱۴۱ بتوانیم به مردم بیشترین خدمت‌رسانی را داشته باشیم.

محمدی در ادامه به فعالیت سامانه‌های هوشمند در محورهای مواصلاتی استان اشاره کرد و افزود: این مرکز با ۷۸ دستگاه ترددشمار، ۳۲ دوربین ثبت تخلفات و ۵ سامانه توزین در حال حرکت، محورهای استان را رصد و مورد پایش قرار می‌دهد.

رئیس اداره مدیریت راه‌های استان تصریح کرد: همچنین ۴۱ دوربین نظارتی در راستای کمک به فعالیت کارکنان سامانه ۱۴۱ در سطح استان وجود دارد که هرگونه تغییر در شرایط جوی، ترافیک جاده‌ای و… توسط این دوربین‌ها رصد و به همشهریان اطلاع‌رسانی می‌شود.

محمدی همچنین از فعالیت چهار تابلوی پیام‌نمای متغیر در سطح استان خبر داد و گفت: تابلوهای پیام متغیر در آزادراه‌ها و عوارضی زنجان_قزوین و زنجان_تبریز جانمایی شده‌اند و هشدارها و اطلاعات لازم از طریق آنها به مسافران و کاربران جاده‌ای داده می‌شود.