شناسهٔ خبر: 158704 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با سراسرکشور انجام گرفت؛ آغاز ساخت یک هزار و ۲۶۶ واحد مسکن دانشگاهیان در استان اردبیل

آغاز ساخت یک هزار و 266 واحد مسکن دانشگاهیان در استان اردبیل همزمان با سراسرکشور ساخت یک هزار و ۲۶۶ واحد خوابگاه متاهلی برای دانشجویان و مسکن کارکنان و اساتید دانشگاه‌ها در استان اردبیل آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، ساخت بیش از ۶۰ هزار مسکن برای دانشجویان متاهل و اساتید و کارکنان دانشگاهای استان، همزمان در ۲۸ بهمن ماه با حضور و ارتباط ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور، وزرای راه و شهرسازی، علوم، بهداشت و درمان و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در محوطه دانشگاه محقق اردبیلی نیز آغاز و کلنگ آن به زمین زده شد.

طبق اعلام سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی سهم استان اردبیل از ساخت بیش از ۶۰ هزار مسکن دانشگاهیان در سراسرکشور یک هزار و ۲۶۶ واحد بوده که اداره کل راه و شهرسازی برای احداث این تعداد مسکن ۱۶ هکتار زمین در اختیار دانشگاههای استان اردبیل قرار داده است.

در ابتدای این مراسم مهرداد بذرپاش وزیرراه و شهرسازی در چهاردهمین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رئیس جمهور، ساخت مسکن برای اقشار مختلف مردم بویژه ساخت خوابگاه برای دانشجویان متاهل و ساخت مسکن برای کارکنان و اساتید دانشگاههای دولتی و آزاد اسلامی را از اولویت های دولت سیزدهم دانست.

عضو کابینه دولت سیزدهم در ادامه اظهار کرد: عملیات اجرایی ساخت بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی برای دانشجویان متاهل، کارکنان و اساتید دانشگاههای سراسر کشور آغاز و انشاالله تا پایان دولت سیزدهم تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی گفت: مسکن همواره یکی از از دغدغه های مهم اساتید، دانشجویان متاهل و کارکنان شریف دانشگاههای کشور بوده و در این طرح اراضی بصورت اجاره ۹۹ ساله واگذار خواهد شد و عملا" قیمت زمین در این طرح به صفر رسیده است.

دبیر شورای عالی مسکن کشور در پایان ضمن قدردانی از توجه ویژه ریاست محترم جمهوری اسلامی به بخش مسکن اظهار کرد: بخش عمده اراضی تامین شده برای اجرای این طرح بزرگ، اراضی و زمین های مازاد خود دانشگاهها بوده و این کار با توافق وزارتخانه های علوم، بهداشت و درمان و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است.