شناسهٔ خبر: 158714 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید از ۱۱۶ ساختمان بلند مرتبه در آذربایجان غربی

دکتر عطایی معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: با هدف کاهش حوادث در ساختمان‌های بلند مرتبه اداری، تجاری و مسکونی از ۱۱۶ ساختمان استان طی سال جاری بازدید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، رسول عطایی در هشتمین جلسه کارگروه کالبدی و زیربنایی پدافند غیرعامل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، اظهار کرد: از کل بازدیدهای انجام شده ۵۳ مورد ساختمان دولتی، ۲۳ مورد ساختمان خصوصی و ۴۰ مورد پاساژ و مراکز خرید بوده است.

وی ادامه‌داد: رعایت نکات ایمنی، بازرسی‌های ایمنی و آتش نشانی در اماکن مورد رصد و بازدید قرار می‌گیرند.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، در ادامه این جلسه، گفت: تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل شهرهای استان از مسائل مورد توجه بوده که در حال اجراست.

عطایی با اشاره به نصب و راه اندازی شتاب‌نگارها در سطح استان، بیان کرد: در مجموع ۵۴ دستگاه شتاب‌نگار نسل چهارم و سوم در سطح استان راه اندازی شده‌است.

وی بر خط بودن را از ویژگی‌های دستگاه‌ها با فناوری نسل چهارم به‌صورت دیجیتالی با حساسیت بالا عنوان کرد و افزود: با استفاده از این دستگاه‌ها تبادل اطلاعات، تجزیه و تحلیل اطلاعات با حساسیت بالا و کمترین زمان انجام‌می‌شود.

در این جلسه مقرر شد تمامی اعضای کارگروه برای جلسه بعدی همراه با برنامه‌های پیشنهادی سال ۱۴۰۳ در جلسه حضور داشته‌باشند تا تدوین برنامه‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.