شناسهٔ خبر: 158753 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کاهش تصادفات رانندگی نیازمند فرهنگسازی است

ایمنی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای البرز گفت: فرهنگسازی برای کاهش حوادث رانندگی تنها وظیفه یک سازمان نبوده و دستگاه‌های مختلف باید در این راه تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(البرز) علی زندی‌فر در حاشیه سیزدهمین جلسه کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل البرز با اشاره به اقدامات این اداره‌کل در راستای ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی استان،  گفت: با تعامل بین بخشی و تحلیل عمقی تصادفات می‌توان برنامه‌ریزی مدونی برای کاهش سوانح و مدیریت ایمنی در جاده‌ها اعمال کرد.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون اقدامات موثری در این استان انجام شده و دستورالعمل موجود نیز سهم بسیار زیادی در جلوگیری از موازی‌کاری و تداخل وظایف دستگاه‌های امدادی در صحنه تصادفات خواهد داشت.

این مسئول با تاکید براینکه فرهنگ‌سازی و آموزش در کنار تدوین قوانین می‌تواند نقش مهمی در کاهش تصادفات جاده‌ای داشته باشد، گفت: فرهنگسازی برای کاهش حوادث رانندگی تنها وظیفه یک سازمان نبوده و دستگاه‌های مختلف باید در این راه تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل البرز با اشاره به اینکه خوشبختانه آمار تصادفات در استان البرز در سال‌های اخیر کاهش داشته است، افزود: برای رسیدن به نقطه مطلوب در بحث آمار تصادفات باید در تحلیل تصادفات، کار ریشه‌ای انجام شود و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

از مهم‌ترین مصوبات این جلسه می‌توان به اجرای طرح ایمنی پارک سوار زیر پل حصارک در 15 روز آتی، ابلاغ فرمانداران شهرستان‌ها به دستگاه‌های اجرایی جهت همکاری با پلیس‌راه برای تامین خودرو و نیروی کشیک در ایام نوروز و لزوم برگزاری کمیته‌ها به صورت هفتگی تا پایان سال جاری و حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در این جلسات اشاره کرد.