شناسهٔ خبر: 158768 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

بهره برداری از ۳۴ پروژه بندری تا پایان ۱۴۰۲

ساختمان وزارت راه و شهرسازی اهم دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی در حوزه‌ بنادر و دریانوردی در دولت سیزدهم به همراه مهمترین پروژه‌های اجرا شده در سال جاری و نیز پروژه‌های قابل بهره‌برداری تا پایان سال ۱۴۰۲ اعلام شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بر اساس اطلاعات واصله از معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع این وزارتخانه، اهم دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی در حوزه بنادر و دریانوردی از ابتدای دولت سیزدهم معرفی شدند.

بر این اساس، یکی از مهمترین دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی که البته در سال جاری به وقوع پیوسته؛ احیای خلیج گرگان از طریق لایروبی کانال آشوراده به ارزش روز ۵۲۰ میلیارد تومان است.

در ادامه می توان به افزایش  ۲۲ میلیون تنی ظرفیت اسمی بنادر کشور از ۲۶۴ میلیون تن در ابتدای دولت سیزدهم به ۲۸۶ میلیون تن  اشاره داشت.

 همچنین در دولت سیزدهم ظرفیت کانتینری بنادر بازرگانی کشور به ۷۰۰ هزار TEU  افزایش یافت. این دستاورد مهم در حالی به دست آمد که ظرفیت کانتینری بنادر بازرگانی کشور در ابتدای سال ۱۴۰۰ در رقم ۸ میلیون TEU قرار داشت و در پایان آبان ماه سال ۱۴۰۲ این ظرفیت در رقم ۸.۷ میلیون TEU قرار گرفت که افزایش ۰.۷ میلیون TEU را نشان می‌دهد.

این گزارش می افزاید؛ ۳۴ پروژه بندری با ارزش ۳۰۶۳  میلیارد تومان و ۹.۵ میلیون یورو در زمینه توسعه و تجهیز  بنادرکشور تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.