شناسهٔ خبر: 15878 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون بهره برداری و سير و حركت راه آهن پيش بينی كرد:

جابجايی ۱.۵ ميليون تن بار ترانزيتی در كريدور شمال – جنوب تا پايان سال

حسین عاشوری در پي گسترش همكاري‌هاي شركت راه‌آهن با كشورهاي CIS و راه‌اندازي قطارهاي برنامه‌اي در كريدور شمال – جنوب، ميزان جابجايي بار ترانزيت ريلي از مرز يك ميليون تن گذشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي راه آهن جمهوري اسلامي ايران٬ حسين عاشوري معاون بهره‌برداري و سير و حركت راه آهن گفت: در سال گذشته ميزان جابجايي بار ترانزيت در راه آهن با ۵۰ درصد رشد به ۸۰۰ هزار تن رسيده بود، كه در پي تلاش همكاران در ادارات كل بازرگاني و سير و حركت و همچنين ادارات كل مرزي راه آهن، اين ميزان طي ۹ ماهه سال جاري از مرز يك ميليون تن گذشت .

عاشوري با اظهار خرسندي از گسترش همكاري هاي بين المللي در كريدور شمال – جنوب، پيش بيني كرد كه تا پايان سال شاهد جابجايي ۱.۵ ميليون تن بار ترانزيتي در اين مسير باشيم .

معاون بهره‌برداري و سير و حركت راه آهن اين رشد را ناشي از بازاريابي بين المللي در منطقه آسياي ميانه و برقراري جلسات مداوم با صاحبان بار، شركت هاي حمل و نقل بين المللي و راه آهن هاي منطقه و همچنين راه اندازي قطارهاي باري برنامه اي و انعطاف در تعرفه هاي بين المللي دانست و گفت: در سال جاري تعداد ۴ رام قطار برنامه‌اي از مبدا سرخس به سمت بندرعباس راه اندازي شده است كه از مزاياي برنامه‌اي شدن قطارها مي‌توان به كاهش زمان توقف قطارها در ايستگاه‌هاي طول مسير و سير يكسره قطارها از مبداء تا مقصد اشاره كرد.

وي افزود: در عين حال با راه‌اندازي اين قطارها و همچنين افزايش توان تخليه در بنادر جنوبي، ضمن كاهش زمان سير قطارهاي ترانزيت٬ CIS از ارزبري ناشي از توقف اين واگن‌ها در كشورمان نيز كاسته شده است/.

برچسب‌ها:

نظر شما